طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت چرخ کرده

کتلت مرغ و گوشت چرخ کرده

پیاز 1 عدد
تخم مرغ 2 عدد
نان تست 2 عدد
شیر یا آب 1/3 لیوان
مرغ چرخ کرده 500 گرم
گوشت چرخ کرده 500 گرم
فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
پاپریکا 2 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت چرخ کرده

نان تست را خرد کنید و درون کاسه ای بریزید سپس شیر را اضافه کنید و 2 دقیقه بگذارید تا خیس بخورد سپس نان و شیر را با فشار دست به شکل خمیری کنید.

پیاز رنده شده ، تخم مرغ ها ، ادویه ها ( پاپریکا ، پودر سیر ، نمک ، فلفل سیاه ) را به نان اضافه و مخلوط کنید سپس مرغ و گوشت چرخ کرده را اضافه و با دست مخلوط کنید تا یکدست شود.

طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت چرخ کرده

اگر مایه کتلت گرم بود 1 ساعت درون یخچال بگذارید تا سرد شود سپس سرخ کنید.

مایه کتلت را به چند قسمت تقسیم کنید و به شکلی که میخواهید به آن شکل دهید ، برای رومال میتوانید کتلت ها را در آرد سوخاری بزنید یا دست تان را به مقداری تخم مرغ آغشته کنید و به اطراف کتلت بزنید.

طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت چرخ کرده

مقداری روغن درون تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، کتلت ها را اضافه کنید و پس از اینکه یک طرف کتلت ها سرخ شد برگردانید و در تابه را ببندید و 5 دقیقه زمان دهید تا کتلت ها بپزند.

تابه را با کتلت پر نکنید و بین کتلت ها فاصله بگذارید تا به خوبی بپزند ، کتلت را میتوانید با نان ، سیب زمینی سرخ شده ، سالاد ، خیار شور و … سرو کنید.

+ اگر گوشت چرخ کرده چربی کمی داشت میتوانید 2 قاشق غذاخوری کره به مایه کتلت اضافه کنید تا کتلت خشک نشود ( اگر از ران مرغ استفاده میکنید نیازی به کره نیست ).

+ میتوانید به جای نان تست از نان های دیگر استفاده کنید ( نان را خرد کنید و پس از اضافه کردن شیر یا آب زمان دهید تا نان نرم شود ).

‫5/5 ‏‫(9 نظر)‬

2 دیدگاه در “طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت چرخ کرده

  1. عالی بود من کره هم اضافه کردم و خیلی خوب شد
    ممنون بانو شف جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *