روش های نگهداری مربا و مارمالاد

نگهداری مربا

نگهداری مربای خانگی

ظرف شیشه ای بهترین ظرف برای نگهداری مربا است ، نگهداری مربا در ظرف پلاستیکی باعث تغییر مزه مربا می شود ؛ مربا را میتوانید در فریزر هم نگهداری کنید اما یخچال برای نگهداری مربا مناسب تر است.

برای جلوگیری از کپک زدن مربا باید غلظت مناسب داشته باشد ، چند قطره از شیره مربا را درون لیوان آب سرد بریزید اگر شیره به ته لیوان رفت و در آب پخش نشد یعنی غلظت مربا مناسب است.

نگهداری مربا

برای نگهداری مربا از ظروفی که در آن ها خوب بسته شود استفاده کنید ، برای اطمینان از بسته بودن در ظرف مربا میتوانید از تکه ای آلومینیوم ( فویل ) استفاده کنید.

از کاغذ روغنی هم میتوانید به جای آلومینیوم استفاده کنید ، فویل یا کاغذ روغنی از زنگ زدن در ظرف مربا جلوگیری خواهد کرد.

نگهداری مربا

برای جلوگیری از کپک زدن مربا دقت کنید بالای مواد مربای درون شیشه حتما شیره داشته باشد ؛ برای جلوگیری از شکرک زدن مربا در انتهای پخت مقداری آبلیمو به مربا اضافه کنید.

اگر مربا کپک زد مقداری از روی مربا را با قاشق بردارید و مربای باقی مانده را مجدد بپزید تا غلظت مربا بیشر شود ، برای هم زدن مربا از قاشق چوبی یا تفلون استفاده کنید.

نگهداری مربا

اگر میخواهید مربا را برای مدت طولانی و در دمای اتاق نگهداری کنید باید شیشه های مربا را از قبل استریل کنید ، شیشه ها را 15 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید.

در شیشه ها را هم به مدت 10 دقیقه در آب جوش بگذارید ، پس از اضافه کردن مربا و بستن درها ، شیشه های حاوی مربا را 10 دقیقه در آب بجوشانید ( آب باید تا روی شیشه ها را بگیرد ) ، با این روش مربا استریل شده و در دمای اتاق قابل نگهداری است.

‫5/5 ‏‫(14 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *