طرز تهیه کوکی شکری پایه آیسینگ

طرز تهیه کوکی شکری پایه رویال آیسینگ

کوکی شکری پایه آیسینگ

تخم مرغ 1 عدد
کره ( نرم ) 170 گرم
شکر ( 150 گرم ) 3/4 لیوان
آرد ( 280 گرم ) 2 و 1/4 لیوان
نمک 1/4 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
اسانس وانیل 2 قاشق چایخوری
اسانس بادام ( اختیاری ) 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی شکری پایه رویال آیسینگ

مواد خشک ( آرد ، بیکینگ پودر ، نمک ) را درون کاسه ای بریزید و مخلوط کنید.

کره و شکر را درون کاسه دیگری بریزید و با سرعت بالای همزن بزنید تا رنگ کره باز شود ( حدود 2 دقیقه ) سپس تخم مرغ و اسانس ها را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر بزنید تا یکدست شود.

مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کنید با سرعت کم همزن بزنید تا به شکل خمیری نرم شود ، میتوانید با لیسک هم مخلوط کنید ( اگر خمیر خیلی چسبناک بود 2 قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید ) ، این خمیر کوکی نرم تر از خمیرهای دیگر است.

طرز تهیه کوکی شکری پایه رویال آیسینگ

خمیر را به 2 قسمت تقسیم کنید ، روی وردنه کمی آرد بپاشید سپس خمیر را روی یک تکه کاغذ روغنی که کمی آرد پاشی شده بگذارید و به ضخامت نیم سانتیمتر پهن کنید سپس خمیرها را 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا سرد شوند (هر دو خمیر باید بین کاغذ روغنی باشند ).

خمیر سرد را پس از 2 ساعت ( تا 48 ساعت میتوانید استراحت دهید ) از یخچال خارج کنید و قالب بزنید ( هر بار یک خمیر را از یخچال خارج کنید تا خمیر سرد بماند ).

درون سینی فر کاغذ روغنی بگذارید ( نیازی به چرب کردن کاغذ نیست ) سپس خمیر قالب زده را درون سینی بگذارید و 30 دقیقه دیگر در یخچال استراحت دهید تا سرد شوند.

طرز تهیه کوکی شکری پایه رویال آیسینگ

سینی را از یخچال خارج کنید و 12 تا 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده اید بگذارید تا زمانی که دور کوکی یک درجه تیره شود ( طلایی شود ).

پس از پخت ، سینی را از فر خارج کنید و روی توری خنک کننده بذارید و پس از 10 دقیقه کوکی ها را از سینی خارج کنید و روی توری قرار دهید تا سرد شوند ؛ کوکی ها را میتوانید به همین صورت سرو کنید یا با شکلات تلخ تزیین کنید.

این کوکی بهترین گزینه برای تزیین با رویال آیسینگ است : برای تزیین کوکی ، آیسینگ باید غلظت مناسبی داشته باشد ، برای دورگیری غلظت متوسط و برای پوشش کوکی غلظت کمتری نیاز است.

برای دورگیری آیسینگ را تست کنید ، سطح آیسینگ با چاقو خطی بکشید اگر پس از 10 ثانیه رد چاقو محو شد غلظت برای دورگیری مناسب است ، پس از تزیین کوکی ها 1 ساعت استراحت دهید تا آیسینگ کمی خشک شود.

برای فلودینگ کوکی ( پوشش سطح کوکی ) غلظت رویال آیسینگ باید کمتر شود و اگر با چاقو خط بکشید کمتر از 10 ثانیه محو شود ( میتوانید با چند قطره آب آیسینگ را رقیق کنید ) ، پس از فلودینگ کوکی میتوانید با خلال دندان حباب های سطح کار را از بین ببرید.

اگر میخواهید روی فلودینگ رنگ بزنید یا نقاشی کنید اجازه دهید سطح کار خشک شود ؛ برای تزیین با مروارید ، اسپرينکلز و … پیش از خشک شدن فلودینگ آن را به سطح کار اضافه کنید.

پس از اینکه کوکی ها را تزیین کردید آنها را درون یک سینی بگذارید و در دمای محیط استراحت دهید تا کامل خشک شوند ( روی کوکی ها را نپوشانید ) سپس کوکی ها را با کیسه پلاستیکی کاور کنید و در دمای محیط نگهداری کنید.

+ استفاده از اسانس بادام طعم خوبی به کوکی ها میدهد.

+ برای تهیه این کوکی از کره حیوانی استفاده کنید ( کره کم چرب یا مارگارین مناسب نیست ) ، دقت کنید که کره باید نرم باشد اما فقط تا اندازه ای که رد انگشت روی کره بماند اما فرو نرود.

+ اگر محیط خیلی گرم بود کوکی ها را درون یخچال بگذارید ، کوکی ها را تا 1 هفته میتوانید نگهداری و مصرف کنید.

‫5/5 ‏‫(7 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *