طرز تهیه تارت انار شکلاتی

تارت انار شکلاتی

تارت انار و شکلات

کره 100 گرم
آرد سفید 1 لیوان
پودر قند 1/2 لیوان
زرده تخم مرغ 1 عدد
نمک 1/4 قاشق چایخوری
آب سرد 4 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
دانه انار و فیلینگ شکلاتی مقدار لازم

تارت انار شکلاتی

کره سرد را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید.

آرد ، پودر کاکائو ، پودر قند و نمک را درون غذاساز بریزید و بزنید تا مخلوط شوند پس کره خرد شده را اضافه کنید ( کره سرد باشد ) و بزنید تا به شکل خرده نان شود.

تارت انار شکلاتی

زرده تخم مرغ ( سرد ) را با آب سرد و اسانس وانیل مخلوط کنید سپس آن را به خمیر اضافه کنید و چند بار بزنید تا یکدست شود ( مقداری از خمیر را بین دو انگشت فشار دهید اگر خشک بود یک قاشق دیگر آب سرد اضافه کنید ).

خمیر شکلاتی را درون سلفون بگذارید و 1 ساعت در یخچال استراحت دهید.

تارت انار شکلاتی

خمیر سرد را به 6 قسمت تقسیم کنید ( به 6 قالب تارت با قطر 10 سانتیمتر نیاز دارید ).

روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیرها را باز کنید سپس خمیرها را درون قالب هایی که چرب کرده اید بگذارید ، روی خمیرها را با سلفون بپوشانید و 1 ساعت دیگر در یخچال استراحت دهید.

خمیرهای سرد را از یخچال خارج کنید و ته آنها را با چنگال چند نقطه بزنید سپس درون هر خمیر تکه ای کاغذ روغنی بگذارید و روی آن مقداری حبوبات بریزید ( استفاده از حبوبات و … برای این است که خمیر در زمان پخت پف نکند ).

تارت انار شکلاتی

قالب ها را 10 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده اید بگذارید ، پس از 10 دقیقه کاغذ روغنی و حبوبات را خارج کنید و 10 تا 15 دقیقه دیگر خمیرها را بپزید.

پس از پخت خمیر آنها را روی توری قرار دهید تا سرد شوند سپس از قالب خارج کنید و با فیلینگ شکلاتی پر کنید و روی آن دانه انار بریزید سپس درون  یخچال بگذارید تا سرد شوند.

این تارت شکلاتی گزینه مناسبی برای عصرانه و شب یلداست.

+ میتوانید خمیر را درون قالب بزرگتر هم آماده کنید.

+ در تمام مراحل کار خمیر باید سرد باشد ( به دلیل وجود کره ) ، در صورتی که بدون غذاساز خمیر را آماده میکنید تا جایی که امکان دارد از تماس دست با خمیر خودداری کنید ( از قاشق یا چنگال برای مخلوط کردن استفاده کنید ).

‫5/5 ‏‫(7 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *