طرز تهیه پای هلو

پای هلو

هلو متوسط 6 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
شکر سفید 2/3 لیوان
شکر قهوه ای 1/3 لیوان
آرد یا نشاسته ذرت 1/3 لیوان
ادویه پای 1/2 قاشق چایخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
خمیر پای مقدار لازم

هلو را خرد کنید و درون کاسه بریزید و با آبلیمو مخلوط کنید.

شکر سفید ، شکر قهوه ای ، ادویه پای ، نمک و آرد را مخلوط کنید سپس به هلو خرد شده اضافه کنید و 5 دقیقه کنار بگذارید ( میتوانید به جای ادویه پای از دارچین استفاده کنید ).

خمیر پای را با وردنه باز کنید و درون قالب بگذارید ( قالب 22 تا 24 سانتیمتری مناسب است ) ، برای این پای به 2 ورقه خمیر نیاز دارید.

هلو مزه دار شده را درون قالب بریزید سپس کره را خرد کنید و روی آن بریزید.

خمیر دوم را با وردنه باز کنید و روی قالب بگذارید و لبه های آن را به خمیر پایینی متصل کنید.

با استفاده از چاقو شیارهایی روی خمیر ایجاد کنید ، زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آب رقیق کنید و روی خمیر را با آن رومال کنید.

فر را از قبل با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید سپس قالب را در طبقه وسط فر بگذارید ، پس از 15 دقیقه دمای فر را به 190 درجه سانتیگراد کاهش دهید و 50 تا 60 دقیقه دیگر پای را بپزید تا پوسته آن طلایی شود و مواد درون آن حباب بزند.

پس از پخت پای قالب را از فر خارج کنید و 2 تا 3 ساعت روی توری قرار دهید تا سرد شود سپس سرو کنید ، میتوانید روی آن پودر قند بپاشید یا به همراه بستنی ، خامه و … سرو کنید.

پای تا 2 روز در دمای اتاق و 4 روز در یخچال قابل نگهداری است ( با سلفون بپوشانید ).

+ میتوانید پای هلو را در فریزر قرار دهید تا منجمد شود ( آن را در پلاستیک یا فویل بپیچید ) تا 4 ماه در فریزر قابل نگهداری است ؛ برای گرم کردن مجدد پای هلو آن را 2 ساعت در دمای محیط قرار دهید سپس از بسته بندی خارج کنید و و در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد 20 تا 30 دقیقه گرم کنید.

چرا پای هلو آب میندازد ؟

اگر به اندازه کافی از غلیظ کننده ( آرد یا نشاسته ذرت ) استفاده نکنید ممکن است پای شما آبکی باشد همچنین اگر پای به اندازه کافی پخته نشود غلیظ کننده موجود در فیلینگ زمان کافی برای سفت شدن ندارد ( در این صورت برای جلوگیری از سوختن خمیر روی پای را با فویل بپوشانید و مدت زمان پخت را افزایش دهید ).

‫5/5 ‏‫(11 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *