طرز تهیه روغن زرد حیوانی

روغن گی

روغن زرد حیوانی

روغن کره یا روغن گی ( Ghee ) کره تصفیه شده است که در آشپزی خاورمیانه استفاده میشود و علاوه بر مصرف خوراکی در طب سنتی هندوستان هم کاربرد دارد.

این روغن با جوشاندن و صاف کردن کره حیوانی تهیه می شود ، در طول این فرآیند مواد جامد شیر مانند لاکتوز حذف می شود.

روغن گی

500 گرم کره را درون قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود ( بهتر است از قابلمه ای با بدنه ضخیم برای تهیه روغن استفاده کنید ).

روغن گی

هر 10 دقیقه یک بار کره را بررسی کنید و کفی که روی آن جمع میشود را با قاشق بردارید و دور بریزید ( هر چه مقدار کره بیشتر باشد زمان بیشتری برای کف گیری لازم است ).

در مدت زمان پخت باید قابلمه کره را زیر نظر داشته باشید تا نسوزد.

روغن گی

پس از اینکه کف های روی کره از بین رفت و شفاف شد ، به پخت ادامه دهید تا روغن طلایی رنگ شود ( در این مرحله دقت کنید تا روغن نسوزد ).

روغن را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه کمی سرد شد آن را صاف کنید تا ناخالصی های روغن از آن جدا شود.

روغن گی

روغن کره را پس از اینکه سرد شد درون شیشه تمیزی بریزید ، در صورت نگهداری در یخچال روغن کمی سفت خواهد شد ، این روغن را میتوانید 6 تا 12 ماه در یخچال نگهداری کنید.

مقدار مناسب مصرف این روغن برای هر نفر در روز 2 تا 4 قاشق غذاخوری است ، میتوانید آن را در وعده صبحانه یا در آشپزی و شیرینی پزی استفاده کنید.

+ روغن کره یا روغن گی ( Ghee ) قدرت جذب روده کوچک را بهبود می‌بخشد و حالت اسیدی دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد ، این روغن سرشار از اسید‌های چرب امگا3 است.

روغن کره جایگزیم سالم تری از روغن زیتون است ، میتواند کلسترول خوب بدن را افزایش دهد ، به سوخت و ساز و کاهش وزن کمک کند ، باعث تقویت سیستم ایمنی شود و به دفع سموم از بدن کمک کند.

به دلیل دارا بودن ویتامین های مختلف از پیری زودرس جلوگیری میکند ، باعث افزایش سلامت پوست و موها میشود و برای تقویت قلب و استخوان ها بسیار مناسب است.

‫5/5 ‏‫(14 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *