طرز تهیه قارچ برگر با پیاز کاراملی

طرز تهیه قارچ برگر

قارچ برگر

پیاز 2 عدد
نان برگر 4 عدد
پنیر ورقه ای 4 عدد
قارچ سفید 350 گرم
گوشت چرخ کرده 500 گرم
کره یا روغن 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

طرز تهیه قارچ برگر

برای تهیه پیاز کاراملی ابتدا پیازها را به صورت خلالی خرد کنید ، کره را درون تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید سپس پیازهای خلالی را اضافه و مخلوط کنید تا نرم و شفاف شوند.

حرارت را کم و کمی نمک اضافه کنید ، هر چند دقیقه یکبار مخلوط کنید تا پیاز به تابه نچسبد ، پخت پیاز را تا جایی ادامه دهید که رنگ پیاز قهوه طلایی ( کاراملی ) شود ( حدود 30 تا 40 دقیقه زمان لازم است ، اگر پیاز خشک شد به آن چند قاشق آب اضافه کنید ).

طرز تهیه قارچ برگر

قارچ ها را ریز خرد کنید و درون کاسه ای بریزید.

گوشت چرخ کرده ( بدون چربی ) ، مقداری نمک و فلفل سیاه به قارچ خرد شده اضافه و مخلوط کنید ( گوشت را ورز ندهید فقط در حدی که مخلوط شود ) سپس به 4 قسمت تقسیم کنید.

طرز تهیه قارچ برگر

تابه را چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس برگرها را درون تابه بگذارید ( میتوانید روی گریل قرار دهید ).

پس از 4 تا 5 دقیقه برگرها را برگردانید و روی آنها پنیر ورقه ای بگذارید و 3 تا 4 دقیقه دیگر بپزید ( در مدت زمان پخت به برگرها دست نزنید و سطح برگر را فشار ندهید ).

قسمت داخلی نان برگر مقداری کره بزنید و روی گریل یا تابه قرار دهید تا تست شود ( اختیاری ) ، ماشروم برگر را درون نان بگذارید و با پیاز کاراملی ، خیار شور ، سس ساندویچ و … سرو کنید.

‫5/5 ‏‫(7 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *