طرز تهیه نان برگر مک دونالد

طرز تهیه نان همبرگر

نان برگر

تخم مرغ 2 عدد
آرد 3 و 1/3 لیوان
آب ( گرم ) 1 لیوان
کره ( نرم ) 2 و 1/2 قاشق غذاخوری
شیر ( گرم ) 3 قاشق غذاخوری
مخمر خشک 2 قاشق چایخوری
شکر 2 و 1/2 قاشق غذاخوری
نمک 1 و 1/2 قاشق چایخوری

 

آب گرم ، شیر ، مخمر خشک و شکر را مخلوط کنید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا مخمر کف کند.

طرز تهیه نان همبرگر

آرد ، نمک و کره نرم را مخلوط کنید تا به شکل خرده نان شود ، 1 عدد تخم مرغ را بزنید تا از لختگی خارج شود سپس به همراه خمیر مایه به آرد اضافه و مخلوط کنید تا به شکل خمیری چسبنده شود.

خمیر را 5 تا 10 دقیقه ورز دهید سپس درون کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید و روی کاسه را با سلفون یا پارچه مرطوبی بپوشانید و 1 تا 3 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود.

طرز تهیه نان همبرگر

خمیر آماده را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید ( بهتر است خمیرها را وزن کنید ).

روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر ها را به نوبت باز کنید ، برای شکل دادن به خمیر آن را به سمت مرکز خمیر جمع کنید سپس خمیر را برگردانید تا به شکل یک توپ شود.

طرز تهیه نان همبرگر

درون سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و خمیرها را با فاصله درون سینی بگذارید سپس روی خمیرها را با سلفون یا پارچه ای بپوشانید و 1 تا 2 ساعت دیگر در دمای اتاق استراحت دهید تا حجم خمیرها بیشتر شود.

پس از استراحت 1 عدد تخم مرغ باقی مانده را با چند قطره آب رقیق کنید و با برس روی خمیرها بزنید ( میتوانید مقداری کنجد هم روی آنها بپاشید ).

طرز تهیه نان همبرگر

سینی را 15 تا 20 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده اید قرار دهید تا زمانی که روی نان ها طلایی شود ( میتوانید کاسه ای آب درون فر قرار دهید تا در زمان پخت نان ها خشک نشوند ).

نان ها را پس از پخت روی توری قرار دهید تا سرد شوند سپس درون کیسه نایلونی نگهداری کنید ( نان برگر 2 تا 3 روز ماندگاری دارد ).

+ دمای مناسب برای استراحت خمیر 30 تا 40 درجه سانتیگراد است ، زمان افزایش حجم خمیر بسته به دما متفاوت است ، بنابراین صبور باشید و به یاد داشته باشید که باید مراقب خمیر خود باشید نَه ساعت !

‫5/5 ‏‫(11 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *