روش های نگهداری کرفس ( تازه و منجمد )

روش های نگهداری کرفس

نگهداری کرفس خرد شده در یخچال

کرفس برای تازه ماندن نیاز به رطوبت دارد به همین دلیل تازه نگهداشتن کرفس در خارج از یخچال ممکن نیست ، این روش اگر از کرفس به عنوان میان وعده لذت می برید و میخواهید کرفس تازه و غیر منجمد در دسترس داشته باشید عالی است.

روش های نگهداری کرفس

کرفس را بشویید و انتهای ساقه های کرفس و برگ ها را جدا کنید سپس ساقه های کرفس را با چاقو به اندازه 10 تا 12 سانتیمتر خرد کنید.

روش های نگهداری کرفس

کرفس های خرد شده را درون شیشه های تمیزی بریزید و تا بالای شیشه آب اضافه کنید.

شیشه ها را درون یخچال قرار دهید ( با این روش 4 تا 6 روز کرفس قابل نگهداری است ، بهتر است هر 2 روز آب شیشه را تعویض کنید ).

روش های نگهداری کرفس

نگهداری کرفس خرد شده در فریزر

میتوانید برای نگهداری طولانی مدت کرفس آن را فریز کنید ، کرفس منجمد تا 2 ماه در فریزر قابل نگهداری است ( بهترین زمان مصرف 1 ماه است ).

اگر میخواهید کرفس را تا 1 سال نگهداری و منجمد کنید باید کرفس را بلانچ کنید ، برای این کار کرفس خرد شده را درون آب جوش بریزید و پس از 2 دقیقه کرفس را با کفگیر از آب جوش خارج کنید و درون کاسه آب و یخ بریزید تا فرآیند پخت متوقف شود.

روش های نگهداری کرفس

کرفس را بشویید و انتهای ساقه های کرفس و برگ ها را جدا کنید سپس ساقه کرفس را با چاقو به اندازه بندانگشتی خرد کنید.

روش های نگهداری کرفس

کرفس خرد شده را درون سینی بریزید و 2 تا 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شود سپس به کیسه فریزر منتقل کنید و درون فریزر نگهداری کنید.

با این روش تکه های کرفس پس از انجماد به هم نمیچسبند ( میتوانید از همان اول کرفس خرد شده را درون کیسه فریزر بگذارید ).

روش های نگهداری کرفس

نگهداری کرفس کامل در یخچال

اگر میخواهید کرفس را به صورت کامل تازه و ترد نگه دارید بهترین راه این است که آن را در فویل آلمینیوم بپیچید ؛ فویل از کرفس در برابر رطوبت یخچال محافظت می کند ( این همان چیزی است که باعث نرم شدن کرفس می شود ).

روش های نگهداری کرفس

کرفس را به صورت کامل درون فویل قرار دهید و اطراف فویل را ببندید ، دقت کنید هیچ قسمتی از کرفس بیرون از فویل نماند ، با این روش کرفس 2 تا 3 هفته قابل نگهداری است.

‫5/5 ‏‫(5 نظر)‬

2 دیدگاه در “روش های نگهداری کرفس ( تازه و منجمد )

  1. بسیار عالی و کاربردی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *