روش های استفاده مجدد از تفاله قهوه

استفاده مجدد از تفاله قهوه

استفاده مجدد از تفاله قهوه

قهوه جزو نوشیدنی‌های محبوب است اما اغلب مردم از کاربردهای تفاله قهوه آگاه نیستند ، برای استفاده از تفاله قهوه آن را درون سینی بریزید و کناری قرار دهید تا خشک شود سپس استفاده کنید.

استفاده مجدد از تفاله قهوه

تقویت خاک باغچه و گلدان

تفاله قهوه میتواند کودی مغزی برای رشد و تقویت انواع گیاهان باشد ، تفاله قهوه می‌تواند با جذب فلزات سنگین خاک از آلودگی آن جلوگیری کند ، برای استفاده کافیست مقداری از تفاله قهوه را بر روی خاک اطراف گیاه بپاشید و پخش کنید.

استفاده مجدد از تفاله قهوه

دفع آفات و حشرات

وجود کافئین و دیترپن ( ماده شیمیایی ضد میکروب ) در تفاله قهوه میتواند مانند سمی قوی عمل کند و انواع حشرات مانند پشه ، مگس ، سوسک و دیگر آفات گیاهی را فراری دهد.

برای استفاده تفاله قهوه را درون کاسه ای بریزید و در محیط قرار دهید یا تفاله قهوه را در قسمتی که میخواهید بپاشید ، از تفاله قهوه همچنین میتواند برای دفع حلزون های باغچه استفاده کنید.

استفاده مجدد از تفاله قهوه

از بین‌ بردن بوی نامطبوع

مقداری از تفاله قهوه را درون کاسه یا کیسه مخصوص دمنوش بریزید و در گوشه ای از یخچال یا فریزر قرار دهید تا بوی نامطبوع از بین برود.

همچنین می‌توانید تفاله قهوه را درون شیشه ای بریزید و روی میز آشپزخانه بگذارید و پس از برش‌زدن سیر و پیاز دست‌هایتان را به تفاله قهوه آغشته کنید سپس بشویید تا بوی نامطبوع از بین برود.

استفاده مجدد از تفاله قهوه

پاک کننده سطوح

از تفاله قهوه میتوانید برای تمیز کردن سطوح سخت استفاده کنید ، همچنین تفاله قهوه خاصیت ضد باکتری دارد و میتواند برای ضدعفونی کردن سطوح از آن استفاده کنید.

از تفاله قهوه میتوانید برای تمیز کردن لکه های سخت و برق انداختن سینک ، اجاق گاز ، قابلمه و لوازم فلزی در آشپزخانه استفاده کنید ( پس از تمیز کردن آبکشی کنید تا لک قهوه بر جای نماند ).

استفاده مجدد از تفاله قهوه

رنگ آمیزی تخم مرغ

از تفاله قهوه میتوانید برای رنگ‌کردن تخم‌مرغ‌های هفت‌سین استفاده کنید ، برای این کار تفاله قهوه و آب را مخلوط کنید و به همراه تخم مرغ ها درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و پوسته تخم مرغ ها تیره شود.

استفاده مجدد از تفاله قهوه

ترمیم خراش لوازم چوبی

مبلمان چوبی به‌ سادگی خراش برمیدارند ، محصولات زیادی برای ترمیم این خراشیدگی ها وجود دارد اما استفاده از تفاله قهوه راه ساده و ارزان تری است.

برای این کار از ترکیب تفاله قهوه و آب خمیری رقیق آماده کنید و آن را روی سطح چوب بزنید و اجازه دهید 10 دقیقه باقی بماند سپس با پنبه‌ یا دستمال کاغذی باقی مانده مواد را تمیز کنید ، میتوانید برای نتیجه گیری بهتر چند ساعت بعد تکرار کنید تا به رنگ قهوه‌ای مورد نظرتان برسید.

استفاده مجدد از تفاله قهوه

پاکسازی پوست

تفاله قهوه مانند یک لایه‌بردار میتواند آلودگی‌ و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد ، برای این کار تفاله قهوه را با کمی آب یا روغن گیاهی ( مانند روغن بادام یا نارگیل ) مخلوط و روی پوست صورت ، دست‌ یا پوست بدن بزنید و کمی ماساژ دهید تا پوست لایه برداری شود.

تفاله قهوه حاوی کافئین است و باعث افزایش گردش خون میشود و به همین دلیل برای رفع سلولیت بسیار مناسب است ، برای این کار تفاله قهوه را با آب یا روغن گیاهی ( مانند روغن بادام یا نارگیل ) مخلوط کنید و 2 بار در هفته روی پوست بزنید و به‌ مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.

می‌توانید قهوه را با کمی عسل مخلوط و به‌ عنوان لایه‌ بردار لب‌ استفاده کنید.

استفاده مجدد از تفاله قهوه

گودی و سیاهی زیر چشم

پوست اطراف چشم چربی بسیار کمی دارد و حساس است و دلیل وجود رگ‌های خونی نازک و گردش خون ضعیف باعث ایجاد حلقه‌های سیاه و پف زیر چشم می‌شود.

تفاله قهوه به‌دلیل داشتن میزان زیاد آنتی‌اکسیدان و کافئین راه مناسبی برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم است ، برای این کار تفاله قهوه را با مقداری آب یا روغن نارگیل مخلوط کنید سپس آن را زیر چشم ها بزنید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید ، این کار را هر شب تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

استفاده مجدد از تفاله قهوه

تقویت و رشد موها

لایه‌برداری پوست کف سر با تفاله قهوه می‌تواند به از بین‌بردن سلول‌های مرده پوست کمک کند ، همچنین کافئین میتوانید باعث افزایش جریان خون پوست سر ، تحریک پوست و رشد موها شود.

پیش از شامپو زدن به موها مقداری تفاله قهوه را با کمی آب مخلوط کنید و روی پوست سر بزنید و 2 تا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید سپس موها را آبکشی کنید و طبق روال همیشه شامپو بزنید ، میتوانید 1 تا 2 بار در هفته این کار را انجام دهید تا شاهد تغییرات مثبت باشید.

‫5/5 ‏‫(6 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *