طرز تهیه کوبیده مخلوط گوشت و مرغ

کوبیده گوشت و مرغ

کوبیده میکس گوشت و مرغ

پیاز بزرگ 1 عدد
مرغ چرخ کرده 400 گرم
گوشت چرخ کرده 200 گرم
ادویه کباب 2 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
کره مقدار لازم

کوبیده گوشت و مرغ

پیاز را ریز رنده کنید یا با غذا ساز بزنید سپس آب پیاز را بگیرید ( آب پیاز را دور نریزید و درون یخچال قرار دهید تا سرد شود ).

کوبیده گوشت و مرغ

پیاز آب گرفته را با گوشت چرخ کرده ، مرغ چرخ کرده ، نمک و ادویه کباب مخلوط کنید.

کوبیده گوشت و مرغ

مواد را خوب ورز دهید تا مایه کباب یکدست و چسبناک شود سپس روی کاسه را بپوشانید و 2 ساعت در یخچال استراحت دهید تا مایه کباب سرد شود.

کوبیده گوشت و مرغ

مایه کباب را به 6 قست تقسیم کنید ، دست تان را با آب پیاز سرد مرطوب کنید و به نوبت از مایه کباب بردارید و روی سیخ قرار دهید.

سطح سیخ را با مایه کباب بپوشانید و با استفاده از دو انگشت روی آن خط بیندازید سپس ابتدا و انتهای گوشت را با کمی فشار به سیخ بچسبانید.

کوبیده گوشت و مرغ

کباب ها را روی حرارت قرار دهید ، در ابتدای کار سریع باد بزنید و سریع زیر و رو کنید و پس از اینکه کباب کمی خودش را گرفت آرام باد بزنید تا کباب ها مغز پخت شوند.

پس از اینکه کباب ها به اواخر پخت رسیدند دیگر نیازی به باد زدن نیست ( در حین کباب کردن روی کباب ها را با کره چرب کنید تا خشک نشوند ) ، کباب مخلوط را میتوانید با چلو ، نان ، سبزی ، گوجه و فلفل کباب شده سرو کنید.

+ میتوانید برای خوشرنگ شدن کباب مقداری زعفران به مایه کباب اضافه کنید.

+ در زمان کباب کردن مایه کباب باید سرد باشد ، اگر پس از سیخ کشیدن مایه گوشت گرم شد مجدد درون یخچال قرار دهید ( سرد بودن مایه کوبیده بسیار مهم است ).

+ برای تهیه کباب چرب و آبدار از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید ( گوشت گوساله به تنهایی کباب را خشک میکند ) ، میتوانید 100 گرم دنبه هم به مایه کباب اضافه کنید.

‫4.8/5 ‏‫(19 نظر)‬

2 دیدگاه در “طرز تهیه کوبیده مخلوط گوشت و مرغ

  1. سلام بانو شف عزیز
    ممنون از شما برای این کباب خوشمزه من به جای دنبه کره اضافه کردم
    باید بگم که عالی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *