طرز تهیه شیرینی قرابیه

شیرینی خانگی

شیرینی قرابیه

 

آرد سفید 4 لیوان
پودر قند 1 و 1/2 لیوان
روغن حیوانی 1 و 1/3 لیوان
خلال پسته مقدار لازم

شیرینی خانگی

آرد و پودر قند را درون کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس روغن حیوانی را اضافه کنید.

با دور کُند همزن 5 دقیقه بزنید تا به شکل خمیری نرم شود ( خمیر پس از مخلوط شدن کمی سفت میشود اما با ادامه هم زدن خمیر مجدد نرم میشود ).

شیرینی خانگی

پس از 5 دقیقه سرعت را افزایش دهید و با دور تُند همزن 5 دقیقه خمیر را بزنید.

سپس سرعت همزن را کُند کنید و 5 دقیقه دیگر خمیر را بزنید ( در مجموع 15 دقیقه برای هم زدن خمیر زمان لازم است ، 2 بار با دور کُند و 1 بار با دور تُند بزنید ).

شیرینی خانگی

خمیر را درون قیف بریزید ، درون سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و خمیر را با فاصله درون سینی قرار دهید ( خمیر شیرینی چسبنده است و با دست نمیتوانید به آن فرم دهید ).

سینی را 10 دقیقه درون یخچال قرار دهید ( تا زمانی که توپ های خمیری با لمس کردن به دست نچسبند اما همچنان نرم باشند ).

شیرینی خانگی

انگشت دست را به آرد آغشته کنید و روی هر خمیر را کمی گود کنید و خلال پسته بریزید.

سینی را در طبقه وسط فر که از قبل با دمای 120 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 15 تا 17 دقیقه قرار دهید ( پس از پخت رنگ شیرینی نباید تغییر کند و قسمت پایین شیرینی نباید رنگی به خود بگیرد ).

پس از پخت اگر شیرینی را لمس کنید کمی از خمیر روی انگشت باقی میماند که این حالت پس از سرد شدن از بین می رود ، دقت داشته باشید که این شیرینی را بیش از حد نپزید تا سفت نشوند.

شیرینی قرابیه را پس از پخت حداقل 2 ساعت در دمای محیط و بدون پوشش قرار دهید سپس از سینی خارج کنید و درون ظرف سرو بگذارید ( درون ظرف دربسته و دمای محیط تا 3 هفته قابل نگهداری است ).

+ برای شکل دادن به خمیر بدون قیف میتوانید خمیر را درون سلفون به صورت رولتی بسته بندی کنید و درون یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس به شکل رول هایی به ضخامت 1 سانتیمتر برش بزنید.

‫5/5 ‏‫(6 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *