طرز تهیه رولت شکلاتی با روکش شکلات

کیک شکلاتی

رولت شکلاتی

تخم مرغ 4 عدد
آرد 1/2 لیوان
شیر یا آب 1/3 لیوان
پودر کاکائو 1/3 لیوان
شکر 1/2 لیوان + 1/3 لیوان
نمک 1/4 قاشق چایخوری
جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

خامه رولت

خامه فرم گرفته 1 لیوان
پودر قند 3 قاشق غذاخوری
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

کیک شکلاتی

زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید ، سفیده های تخم مرغ را با همزن بزنید تا سبک شود سپس 1/2 لیوان شکر را اضافه کنید و بزنید تا خامه ای و غلیظ شود.

کیک شکلاتی

زرده های تخم مرغ و اسانس وانیل را 3 دقیقه با سرعت متوسط همزن بزنید سپس 1/3 لیوان شکر را اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر با همزن بزنید.

کیک شکلاتی

آرد ، پودر کاکائو ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین و نمک را مخلوط کنید و کم کم به زرده اضافه کنید و با سرعت کم همزن بزنید تا یکدست شود ( آب را با مواد خشک کم کم اضافه کنید ).

کیک شکلاتی

مخلوط شکلاتی را به سفیده تخم مرغ اضافه و با لیسک مخلوط کنید ( به آرامی و به صورت دورانی مخلوط کنید تا پف سفیده از بین نرود ، بیش از اندازه هم نزنید ).

کیک شکلاتی

درون سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و آن را چرب کنید ، مایه کیک را درون قالب بریزید و 12 تا 15 دقیقه در فر با دمای 190 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده اید قرار دهید.

کیک شکلاتی

روی دستمال آشپزخانه پودر قند یا پودر کاکائو بپاشید ، کیک را پس از پخت روی پارچه برگردانید ، کاغذ روغنی را جدا و کیک را رول کنید سپس کناری قرار دهید تا سرد شود.

کیک شکلاتی

خامه ، پودر قند و اسانس وانیل را درون کاسه ای بریزید و با سرعت زیاد همزن 2 تا 3 دقیقه مخلوط کنید ( تمام مواد و کاسه سرد باشند ).

کیک شکلاتی

کیک را به آرامی باز کنید و خامه را روی سطح کیک بریزید و مجدد رول کنید ( به اندازه نیم سانتیمتر از اطراف کیک را خامه نزنید ) و 1 ساعت درون یخچال بگذارید تا سرد شود.

کیک شکلاتی

مقداری سس گاناش ( سس شکلاتی ) آماده کنید و روی رولت بریزید ، رولت را مجدد درون یخچال قرار دهید ، پس از حداقل 2 ساعت میتوانید رولت را برش بزنید و سرو کنید.

+ برای پخت این رولت قالب 40 در 25 سانتیمتر مناسب است.

+ کیک رولت باید تا زمانی که داغ است رول شود تا پس از سرد شدن حالت خود را از دست ندهد و ترک نخورد.

‫4.8/5 ‏‫(26 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *