طرز تهیه رولت چای سبز و توت فرنگی

رولت

رولت ماچا

تخم مرغ 6 عدد
آرد 1 لیوان
شکر 1/2 لیوان
خامه فرم گرفته 1 لیوان
توت فرنگی خرد شده 1 لیوان
ماچا 1 قاشق غذاخوری
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری

رولت

پودر ماچا را با کمی آب جوش مخلوط کنید ، زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و زرده ها و نصف شکر را 2 دقیقه با همزن بزنید تا کشدار شود سپس ماچا را اضافه کنید.

سفیده های تخم مرغ را با همزن بزنید تا فرم بگیرد ، باقی مانده شکر را به سفیده اضافه و مخلوط کنید سپس سفیده را به مایه کیک اضافه کنید ( به صورت دورانی و آرام مخلوط کنید ).

رولت

مواد خشک ( آرد ، نمک ، بیکینگ پودر ) را باهم مخلوط و 2 بار الک کنید سپس مواد خشک را کم کم به مایه کیک اضافه و به آرامی مخلوط کنید.

قالب رولت را چرب کنید و کاغذ روغنی بگذارید ( قالب 30×40 سانتیمتر ) ، مایه رولت را در قالب بریزید و 10 دقیقه در فر با دمای 190 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده اید قرار دهید.

رولت

پارچه تمیزی را روی سطح کار قرار دهید و روی آن پودر قند بپاشید ، پس از پخت قالب را از فر خارج کنید و روی پارچه برگردانید ، کاغذ روغنی را جدا کنید و کیک را با پارچه رول کنید و کناری قرار دهید تا کیک سرد شود.

خامه فرم گرفته را با 2 قاشق غذاخوری پودر قند و توت فرنگی های خرد شده مخلوط کنید ، کیک رولت را باز کنید و خامه را روی آن بریزید و پخش کنید.

رولت

کیک را رول کنید و روی آن پودر قند بپاشید سپس رولت را در یخچال قرار دهید تا سرد شود ، میتوانید کیک رولت را با چای سبز یا شیر گرم مخلوط با چای سبز سرو کنید.

+ در زمان پخت کیک رولت یک کاسه آب درون فر قرار دهید تا کیک خشک نشود.

‫5/5 ‏‫(9 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *