طرز تهیه بستنی سوخاری

طرز تهیه بستنی سوخاری

بستنی سوخاری

بستنی وانیلی 2 لیوان
پودر سوخاری یا کورن فلکس 2 لیوان
سفیده تخم مرغ 2 عدد
پودر دارچین 1/4 قاشق چایخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری

بستنی سوخاری Fried ice cream یا بستنی سرخ شده یک اسکوپ بزرگ از بستنی است که سرخ شده و پوسته ای گرم و ترد در اطراف بستنی سرد ایجاد میشود.

طرز تهیه بستنی سوخاری

بستنی را به 4 قسمت تقسیم کنید ( اسکوپ بزنید ) ، درون سینی کاغذ روغنی بگذارید سپس اسکوپ ها را روی کاغذ بگذارید و درون فریزر قرار دهید تا منجمد شوند.

سفیده های تخم مرغ را درون کاسه ای بریزید و بزنید تا کف کنند ، پودر سوخاری یا پودر کورن فلکس را درون کاسه دیگری بریزید و با شکر و دارچین مخلوط کنید.

طرز تهیه بستنی سوخاری

هر بار یک اسکوپ بستنی را از فریزر خارج کنید ، بستنی را درون سفیده تخم مرغ بزنید سپس در پودر سوخاری بزنید و مجدد به فریزر منتقل کنید.

پس از 1 ساعت بستنی ها را به نوبت از فریزر خارج کنید و مراحل سفیده تخم مرغ و پودر سوخاری را تکرار کنید سپس توپ های بستنی را 4 تا 6 ساعت دیگر در فریزر استراحت دهید.

طرز تهیه بستنی سوخاری

درون قابلمه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ( بهترین دمای روغن برای سرخ کردن 190 درجه سانتیگراد است ).

توپ های بستنی را به روغن داغ اضافه کنید ( کامل درون روغن باشد ) و به مدت 10 ثانیه آن را سرخ کنید ( بیشتر از این زمان سرخ نکنید ) ، بستنی سوخاری را میتوانید با خامه و سس شکلاتی سرو کنید.

+ اندازه هر اسکوپ بستنی باید حدود 1/2 لیوان باشد ، کوچکتر از این اندازه بستنی به سرعت ذوب میشود و نتیجه کار رضایت بخش نخواهد بود.

+ بستنی را درون روغن تکان ندهید تا بافت آن باز نشود ( بهتر است بستنی را روی یک قاشق بگذارید و به همراه آن قاشق در روغن قرار دهید ).

+ دقت کنید که سفیده تخم مرغ کف آلود باشد ، کف سفیده مانند چسب عمل میکند ، در مرحله دوم مجدد سفیده ها را بزنید تا کف کنند سپس بستنی را اضافه کنید.

‫5/5 ‏‫(8 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *