بستنی سوخاری

طرز تهیه بستنی سوخاری

بستنی سوخاری

بستنی وانیلی 2 لیوان
پودر سوخاری یا کورن فلکس 2 لیوان
سفیده تخم مرغ 2 عدد
پودر دارچین 1/4 قاشق چایخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری

بستنی سوخاری Fried ice cream یا بستنی سرخ شده یک اسکوپ بزرگ از بستنی است که سرخ شده و پوسته ای گرم و ترد در اطراف بستنی سرد ایجاد میشود.

طرز تهیه بستنی سوخاری

بستنی را به 4 قسمت تقسیم کنید ( اسکوپ بزنید ) ، درون سینی کاغذ روغنی بگذارید سپس اسکوپ ها را روی کاغذ بگذارید و درون فریزر قرار دهید تا منجمد شوند.

سفیده های تخم مرغ را درون کاسه ای بریزید و بزنید تا کف کنند ، پودر سوخاری یا پودر کورن فلکس را درون کاسه دیگری بریزید و با شکر و دارچین مخلوط کنید.

طرز تهیه بستنی سوخاری

هر بار یک اسکوپ بستنی را از فریزر خارج کنید ، بستنی را درون سفیده تخم مرغ بزنید سپس در پودر سوخاری بزنید و مجدد به فریزر منتقل کنید.

پس از 1 ساعت بستنی ها را به نوبت از فریزر خارج کنید و مراحل سفیده تخم مرغ و پودر سوخاری را تکرار کنید سپس توپ های بستنی را 4 تا 6 ساعت دیگر در فریزر استراحت دهید.

طرز تهیه بستنی سوخاری

درون قابلمه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ( بهترین دمای روغن برای سرخ کردن 190 درجه سانتیگراد است ).

توپ های بستنی را به روغن داغ اضافه کنید ( کامل درون روغن باشد ) و به مدت 10 ثانیه آن را سرخ کنید ( بیشتر از این زمان سرخ نکنید ) ، بستنی سوخاری را میتوانید با خامه و سس شکلاتی سرو کنید.

+ اندازه هر اسکوپ بستنی باید حدود 1/2 لیوان باشد ، کوچکتر از این اندازه بستنی به سرعت ذوب میشود و نتیجه کار رضایت بخش نخواهد بود.

+ بستنی را درون روغن تکان ندهید تا بافت آن باز نشود ( بهتر است بستنی را روی یک قاشق بگذارید و به همراه آن قاشق در روغن قرار دهید ).

+ دقت کنید که سفیده تخم مرغ کف آلود باشد ، کف سفیده مانند چسب عمل میکند ، در مرحله دوم مجدد سفیده ها را بزنید تا کف کنند سپس بستنی را اضافه کنید.

‫5/5 ‏‫(21 نظر)‬

2 دیدگاه در “بستنی سوخاری

  1. سلام ، دیروز من این دسر خوشمزه رو درست کردم عالی شد ممنون برای نکته هایی که گفتید خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *