طرز تهیه قهوه کلد برو ( Cold Brew )

طرز تهیه قهوه کلد برو

قهوه کُلد بِرو

آب سرد 4 لیوان
قهوه آسیاب شده 1 لیوان
شیر و یخ مقدار لازم

 

تفاوت قهوه کلد برو یا قهوه سرد دم با سایر قهوه‌ها در روش دم کردن آن است ، برای عصاره‌گیری دانه‌های قهوه در قهوه کلد برو از آب سرد استفاده میشود و چند ساعت برای دم آوری زمان لازم است.

قهوه کلد برو نسبت به سایر قهوه‌ها عطر و طعم بیشتری دارد ، برای تهیه قهوه کُلد بِرو استفاده از قهوه با آسیاب درشت یا درشت متوسط و قهوه با رُست برشته تیره بهترین انتخاب است.

طرز تهیه قهوه کلد برو

برای تهیه قهوه کلد برو ابتدا 4 لیوان آب فیلتر شده یا جوشیده را با قهوه آسیاب شده مخلوط کنید.

قهوه را درون پارچ بریزید و روی آن را بپوشانید و 12 ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا عصاره گیری انجام شود.

طرز تهیه قهوه کلد برو

پس از آماده شدن قهوه را صاف کنید ( با استفاده از فیلتر پارچه ای یا فرنچ پرس ) سپس درون لیوان های سرو بریزید و یخ و شیر را به قهوه اضافه کنید ( پس از دم کشیدن قهوه آن را درون یخچال نگهداری کنید ).

نسبت آب به قهوه در کلد برو

اگر میخواهید قهوه با عصاره غلیظ تهیه کنید از ترکیب 4 لیوان آب و 1 لیوان قهوه آسیاب شده استفاده کنید ( این قهوه پس از آماده سازی با مقدار مساوی آب یا شیر سرد مخلوط میشود ) ، اگر میخواهید از همان ابتدا قهوه رقیق تهیه کنید از ترکیب 6 تا 8 لیوان آب سرد و 1 لیوان قهوه آسیاب شده استفاده کنید.

+ میتوانید طعم هایی مانند دانه وانیل ، چوب دارچین و … به قهوه آسیاب شده اضافه کنید.

+ شما میتوانید یک پارچ قهوه کلد برو برای تمام هفته آماده و درون یخچال نگهداری کنید و هر زمان تمایل داشتید قهوه ای با اسیدیته کمتر مصرف کنید ( این قهوه برای افراد با معده های حساس بسیار مناسب است ).

‫5/5 ‏‫(5 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *