آشنایی با درجه بندی آسیاب قهوه

انواع آسیاب قهوه

درجه بندی آسیاب قهوه

هر روش دم کردن به درجه مختلفی از پودر قهوه نیاز دارد ، در اینجا میتوانید نمودار بهترین درجات آسیاب قهوه برای استفاده در فرنچ پرس ، سیفون ، قهوه ساز و … را مشاهده کنید.

بهترین دانه های قهوه برای تهیه قهوه ، دانه های قهوه تازه رُست شده هستند و آسیاب کردن دانه های قهوه درست پیش از دم کردن طعم بسیار خوبی به قهوه میدهد.

انواع آسیاب قهوه

می توانید برای آسیاب قهوه از انواع آسیاب دستی و برقی با درجات مختلف استفاده کنید ( آسیاب برقی به دلیل سرعت بالا و اندازه یکدست در خرد کردن قهوه کنترل بهتری به شما میدهد و در نتیجه طعم قهوه بهتر از آسیاب دستی است ).

اگر برای آسیاب کردن به دنبال سرعت و راحتی بیشتر هستید و اغلب قهوه با درجه آسیاب ریز مانند اسپرسو تهیه میکنید آسیاب برقی برای شما مناسب است اما اگر سرعت بالا و راحتی برای شما اهمیت چندانی ندارد و اغلب از قهوه با درجه آسیاب درشت‌ و متوسط استفاده میکنید آسیاب دستی برای شما مناسب است.

انواع آسیاب قهوه

آسیاب درشت ( COARSE )

برای تهیه قهوه با فرنچ پرس بهترین انتخاب استفاده از آسیاب درشت ​​است ، از آنجایی که قهوه در آب جوش غوطه ور میشود و زمان تماس بین آب و قهوه طولانی است نیاز به آسیاب درشت و یکنواخت وجود دارد.

انواع آسیاب قهوه

آسیاب درشت متوسط ( MEDIUM COARSE )

برای تهیه قهوه کُلد بِرو یا سَرد دَم بهترین انتخاب استفاده از آسیاب درشت متوسط ​​است که ​​از نظر اندازه شبیه به آسیاب فرنچ پرس است اما کمی نرم‌تر به نظر می‌رسد ( در این روش به دلیل مدت زمان بالای دم قهوه از آسیاب درشت متوسط استفاده میشود ).

انواع آسیاب قهوه

آسیاب متوسط ( MEDIUM )

تهیه قهوه در قهوه ساز برقی با فیلتر یا قهوه ساز سایفون به آسیاب متوسط نیاز دارد ، قهوه‌ساز سایفون اغلب از فیلتر پارچه‌ای یا فلزی استفاده و یک فنجان قهوه تمیز و بدون ناخالصی تولید می‌کند ( اگر آسیاب درشت باشد طعم قهوه کم میشود و اگر آسیاب ریز باشد فیلتر مسدود میشود ).

انواع آسیاب قهوه

آسیاب ریز ( FINE )

برای تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز یا موکاپات آسیاب قهوه ریز مناسب است ، آسیاب ریز از نظر اندازه باید مشابه دانه های شکر باشد.

به دلیل زمان کوتاه دم آوری قهوه اسپرسو اگر از آسیاب درشت استفاده کنید طعم قهوه استخراج نمیشود ( به همین دلیل اسپرسو حساس ترین نوع درجه قهوه در آسیاب دانه های قهوه است ).

انواع آسیاب قهوه

آسیاب بسیار ریز ( EXTRA FINE )

این درجه از آسیاب همان پودر قهوه است که مناسب تهیه قهوه با قهوه جوش دستی مانند قهوه ترک و قهوه ارمنی میباشد.

انواع آسیاب قهوه

نگهداری قهوه آسیاب شده یا پودر قهوه و حفظ عطر و طعم آن بسیار مهم است ، قهوه آسیاب شده را در جای خشک ، خنک ، تاریک و درون ظرف دربسته نگهداری کنید ، بهترین زمان مصرف قهوه آسیاب شده تا 1 هفته میباشد.

بهترین دما برای نگهداری قهوه دمای اتاق ( 22 تا 24 درجه سانتیگراد ) است.

‫4.7/5 ‏‫(15 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *