روش های خشک کردن شوید

روش های خشک کردن شوید

روش های خشک کردن شوید

شوید خشک به دلیل عطر و طعم خوبی که به غذا می‌دهد یکی از پر کاربردترین سبزیجات در آشپزی است ؛ از شوید خشک در انواع پلو ، سالاد ، سس و … میتوانید استفاده کنید.

خشک کردن شوید به روش طبیعی از قدیم مرسوم بوده است ، شوید را میتوانید در فضای باز ( آفتاب ) یا محیط خانه ( روی میز ، فر ، بخاری و … انجام دهید ) خشک کنید ، برای خوشرنگ شدن شوید و جلوگیری از زرد شدن شوید را در سایه خشک کنید ( این روش باعث حفظ ویتامین ها میشود ).

روش های خشک کردن شوید

ابتدا ساقه‎های ضخیم و قسمت های زرد را جدا کنید ، ساقه های لطیف شوید را جدا نکنید ( ساقه های ضخیم شوید را میتوانید به صورت دمنوش استفاده کنید یا به صورت جداگانه خشک کنید ).

روش های خشک کردن شوید

داخل ظرف مقداری آب سرد و نمک بریزید و شوید تمیز شده را 10 دقیقه درون آب و نمک قرار دهید تا ضد عفونی شود سپس با آب سرد آبکشی کنید.

روش های خشک کردن شوید

شوید آبکشی شده را روی دستمال پارچه ای قرار دهید و رطوبت اضافی اش را بگیرید.

روش های خشک کردن شوید

شویدها را پس از شستشو و رطوبت گیری به صورت لایه ای نازک و با کمی فاصله از هم روی کاغذ روغنی و درون سینی فر قرار دهید.

روش های خشک کردن شوید

فر را با کمترین دما روشن کنید ، سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید تا شوید کم کم خشک شود ( در فر را کمی باز بگذارید تا رطوبت خارج شود ).

پس از خشک شدن اجازه دهید شوید سرد شود سپس در ظرفی بریزید و درون کابینت و جای خشک و خنک نگهداری کنید.

روش های خشک کردن شوید

خشک کردن شوید در آفتاب

شوید را پس از شستشو و رطوبت گیری روی سینی یا پارچه ای بریزید و در فضای باز قرار دهید تا خشک شود ، این روش بیشتر مناسب شهرهای آفتابی و گرم و خشک است.

خشک کردن شوید با بخاری

این روش سریع ترین و آسان ترین روش برای خشک کردن شوید است ، در این روش شوید را پس از شستشو و رطوبت گیری درون سینی بریزید و روی بخاری قرار دهید ( در این روش چون خشک شدن به سرعت انجام میشود باید دقت کنید شوید نسوزد ).

خشک کردن با تستر و ماکروفر

این روش شباهت زیادی به خشک کردن شوید در فر دارد ، در این روش هم تستر یا ماکروفر را روی کمترین دما قرار دهید و شوید را به صورت لایه ای نازک روی سینی بگذارید ( در این روش چند بار شوید را برگردانید تا یکدست خشک شود ).

خشک کردن با پنکه یا کولر گازی

شوید را پس از شستشو و آبگیری روی پارچه تمیزی بریزید و روی میز قرار دهید سپس باد پنکه یا کولر گازی را با فاصله تنظیم کنید ( در این روش پس از چند ساعت شوید را برگردانید تا یکدست خشک شود ).

‫5/5 ‏‫(7 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *