طرز تهیه شیرینی پنیری مربایی

طرز تهیه شیرینی پنیری مربایی

شیرینی پنیری مربایی

کره 110 گرم
پنیر خامه ای 90 گرم
پودر قند یا شکر 1/4 لیوان
آرد سفید 1 و 1/4 لیوان
مربا مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی پنیری مربایی

پنیر خامه ای و کره را 30 دقیقه پیش از شروع به کار از یخچال خارج کنید سپس درون کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا پفکی و سبک شود.

طرز تهیه شیرینی پنیری مربایی

آرد را دو بار الک کنید سپس به کره و پنیر اضافه و مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم شود ( این خمیر به دلیل وجود کره نیازی به ورز دادن ندارد ).

طرز تهیه شیرینی پنیری مربایی

خمیر را درون کیسه نایلونی بگذارید و 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید ( خمیرهای کره ای به این استراحت نیاز دارند ).

طرز تهیه شیرینی پنیری مربایی

روی سطح کار و روی وردنه مقداری آرد بپاشید سپس خمیر را به ضخامت 3 میلیمتر پهن کنید و به صورت مربع های 5 در 5 سانتیمتری برش بزنید.

طرز تهیه شیرینی پنیری مربایی

سینی فر را چرب کنید و کاغذ روغنی بگذارید سپس خمیرها را درون سینی قرار دهید ، در مرکز هر خمیر مقداری مربا یا مارمالاد بریزید.

طرز تهیه شیرینی پنیری مربایی

دو گوشه خمیر را با مقداری آب مرطوب کنید و روی هم بیاورید و با کمی فشار متصل کنید ( میتوانید به جای آب از زرده تخم مرغ استفاده کنید ).

طرز تهیه شیرینی پنیری مربایی

سینی را 12 تا 15 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده اید بگذارید تا شیرینی ها بپزند سپس سینی را روی توری بگذارید تا شیرینی ها سرد شوند.

پودر قند یا پودر شکر را روی شیرینی های پنیری مربایی بریزید و درون ظرف سرو بگذارید ( شیرینی های پنیری تا 1 هفته در ظرف دربسته و محیط قابل نگهداری است ).

+ اگر در زمان آماده سازی شیرینی ها ، خمیر گرم و چسبنده شد پیش از قرار دادن در فر سینی خمیر را 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید سپس در فر بگذارید ( روی خمیرها را با سلفون بپوشانید ).

+ خمیر را میتوانید از 3 روز قبل آماده و بسته بندی کنید و در یخچال قرار دهید ، وقتی خمیر را باز کردید بگذارید در دمای محیط بماند تا انعطاف پذیر شود ( یک آزمایش خوب این است که شروع به باز کردن خمیر کنید ، اگر شکننده بود یا تمایل به ترک خوردن داشت روی آن را بپوشانید و بگذارید کمی بیشتر در دمای محیط بماند تا نرم شود ).

+ میتوانید از هر نوع مربایی به عنوان فیلینگ استفاده کنید ، همچنین از برگه زردآلو ، توت فرنگی ، زغال اخته ، تمشک ، توت و … هم میتوانید استفاده کنید.

‫5/5 ‏‫(9 نظر)‬

2 دیدگاه در “طرز تهیه شیرینی پنیری مربایی

  1. عالی بود هم ساده هم خوشمزه در کنار شیر داغ بسیار چسبید تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *