پاستای چیکن آلفردو

پاستای چیکن آلفردو

پاستای چیکن آلفردو

کره 100 گرم
پاستا 200 گرم
پنیر پارمزان 1/2 لیوان
خامه ( پر چرب ) 1 لیوان
سیر ( رنده شده ) 1 حبه
سینه مرغ ( متوسط ) 2 عدد
جعفری ( خرد شده ) 2 قاشق غذاخوری
پودر پیاز 1/2 قاشق چایخوری
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

طرز تهیه چیکن آلفردو

پودر سیر ، پودر پیاز ، مقداری نمک و فلفل سیاه را مخلوط کنید و روی تکه های مرغ بریزید ، درون تابه کمی روغن بریزید و مرغ ها را درون تابه بگذارید.

هر طرف مرغ ها را با حرارت متوسط 2 دقیقه سرخ کنید سپس حرارت را ملایم کنید و در تابه را ببندید و چند دقیقه زمان دهید تا مرغ ها مغز پخت شود.

طرز تهیه چیکن آلفردو

تکه های مرغ ها را پس پخت کنار بگذارید و پس از 10 دقیقه خرد کنید ( در زمان استراحت مرغ میتوانید پاستا و سس آلفردو را آماده کنید ).

پاستا را با مقداری آب و نمک بجوشانید و آبکشی کنید ( برای جوشاندن پاستا به ازای هر لیتر آب 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید ).

طرز تهیه چیکن آلفردو

کره را درون تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شود.

خامه ، سیر رنده شده و مقداری نمک به کره اضافه و مخلوط کنید ، پس از اینکه سس به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و 5 دقیقه مخلوط کنید تا سس غلیظ شود.

طرز تهیه چیکن آلفردو

تابه را از روی حرارت بردارید و پنیر پارمزان رنده شده را به سس اضافه و مخلوط کنید تا یکدست شود سپس پاستای آبکش شده را به سس اضافه کنید.

مخلوط کنید تا سس آلفردو جذب پاستا شود سپس درون ظرف سرو بریزید و تکه های مرغ و جعفری خرد شده را اضافه کنید ، میتوانید روی پاستای چیکن آلفردو مقداری پارمزان رنده شده بپاشید.

برای گرم کردن مجدد پاستا به آن کمی خامه یا آب مرغ اضافه کنید تا خشک نشود.

+ در دستور کلاسیک چیکن آلفردو از خامه چرب استفاده میشود ( شیر اضافه نمیشود ).

+ مقدار پنیر پارمزان برای این مقدار مواد میتواند تا 3/4 لیوان باشد ، به دلیل شور بودن پارمزان ، نمک سس را با دقت اضافه کنید ( 1/4 قاشق چایخوری نمک مناسب است ).

‫5/5 ‏‫(6 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *