سرخ کردن بادمجان با روغن کم

روش های سرخ کردن بادمجان با روغن کم

سرخ کردن بادمجان با روغن کم

+ بادمجان ها را داخل روغن داغ بیندازید و با شعله بالا سرخ کنید.

+ بادمجان ها را داخل تابه داغی که چرب کرده‌اید قرار دهید و روی بادمجان ها را با برس روغن بزنید ، پس از اینکه یک طرف سرخ شد پشت و رو کنید و طرف دیگر را نیز با برس روغن بزنید.

+ بادمجان ها را 5 دقیقه داخل آب جوش قرار دهید سپس با دستمال کاغذی خشک کرده و سرخ کنید.

+ بادمجان ها را پس از سرخ‌ شدن درون ظرف گودی بگذارید و روی آن آب جوش بریزید ، پس از اینکه روغن از بادمجان‌ها جدا شد و روی سطح آب آمد بادمجان ها را سریع خارج کنید. ( دقت کنید بادمجان ها زیاد در آب نمانند ).

+ بادمجان‌های پوست کنده را داخل ماست بزنید ( فقط یک لایه نازک ماست سطح بادمجان را بپوشاند ) ، بادمجان ها را درون ظرف در بسته بگذارید و یک ساعت در یخچال قرار دهید ، ماست را از روی بادمجان‌ها با دستمال کاغذی بدون پرز تمیزکرده و سرخ کنید.

+ برای اینکه بادمجان‌ها مقدار کمی روغن به خود بگیرند پیش از سرخ کردن آن‌ها را حلقه‌حلقه کنید و در آب یخی که کمی به آن نمک و سرکه اضافه کرده اید بیندازید و پس از ۱۵ دقیقه خارج کنید.

+ پس از این‌که پوست بادمجان ها را گرفتید و خرد کردید بادمجان ها را از قسمت بیرونی آن در تابه قرار دهید ( لایه بیرونی بادمجان روغن جذب نمی‌کند اما سطح داخلی بادمجان روغن زیادی جذب می‌کند ).

+ بادمجان‌ها را پوست بگیرید و در مخلوط آب و نمک قرار دهید پس از یک ساعت بادمجان ها را از آب خارج و خوب خشک کنید ، مقداری آرد را با نمک ، زردچوبه و پودر سیر طعم‌دار کنید سپس بادمجان ها را در این پودر بغلتانید و تکان دهید و در کمی روغن سرخ کنید ( با این روش روغن زیادی به خود نمی‌گیرد و زود سرخ می‌شود ).

+ روی بادمجان های ورقه‌شده مقداری نمک بپاشید ، پس از 10 دقیقه بادمجان ها را بشویید و با فشار دست آب اضافی بادمجان ها را بگیرید و خشک کنید سپس بادمجان ها را با کمی روغن و حرارت ملایم سرخ کنید.

‫5/5 ‏‫(25 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *