طرز تهیه دیزی سنگی

آبگوشت دیزی

دیزی سنگی

دنبه 100 گرم
گوشت 300 گرم
نخود زرد 1/2 لیوان
لوبیا سفید 1/2 لیوان
پیاز متوسط 2 عدد
لیمو عمانی 2 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
سیب زمینی 4 عدد
چوب دارچین 1 عدد
رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

آبگوشت دیزی

نخود و لوبیا را از 24 ساعت قبل خیس دهید و آب آن را چند بار تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود ، نخود و لوبیای خیس خورده را بشویید و درون قابلمه بریزید.

گوشت را با مقداری روغن تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر تفت دهید سپس گوشت و پیاز ، دنبه ، گوجه ها ، چوب دارچین ، زردچوبه و مقداری فلفل به نخود و لوبیا اضافه کنید.

آبگوشت دیزی

بیشتر از نصف قابلمه آب اضافه کنید ( از همان ابتدای کار آب زیاد بریزید ) ، پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید گوشت و حبوبات بپزند.

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و درشت خرد کنید و پس از پخت گوشت و حبوبات سیب زمینی ، رب گوجه فرنگی ، لیموعمانی و نمک را به دیزی اضافه کنید ، پس از 1 ساعت دیزی آماده است و میتوانید با ترشی ، سبزی تازه و نان سرو کنید.

دیزی در فر : تمام مواد را به 4 قسمت تقسیم کنید و درون 4 ظرف سفالی یا سنگی بریزید ، تا بالای ظرف آب اضافه کنید سپس ظرف ها را درون فر و روی سینی قرار دهید.

با کم ترین حرارت فر 6 تا 8 ساعت زمان دهید تا دیزی آماده شود ( در ظرف را ببندید یا با آلمینیوم روی آن را بپوشانید ) ، نمک را اواخر پخت اضافه کنید.

+ مقدار دنبه را با توجه به چربی گوشت میتوانید کمتر کنید.

+ برای تهیه دیزی بهتر است از گوشت گوسفندی استفاده کنید.

‫5/5 ‏‫(10 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *