نکات مهم پخت کیک در توستر

پخت در توستر

پخت کیک در توستر

2 نوع تستر در بازار وجود دارد ، توستر ساده که برای گرم کردن نان و مواد غذایی کاربرد دارد و تستر آون که میتوان از آن به عنوان فر ساده برای پخت کیک ، شیرینی ، نان و … استفاده کرد.

توستر آون دارای درجه بندی است و میتوان دمای پخت ، نوع پخت و زمان پخت را مشخص کرد ، این نوع فر دارای المنت هایی برای تولید گرما در بالا و پایین است ؛ در بعضی از مدل ها فن هم وجود دارد که پخت را حرفه ای تر میکند.

+ 10 دقیقه پیش از قرار دادن قالب کیک ، توستر را روشن کنید تا گرم شود.

+ بهترین قسمت برای قرار دادن قالب طبقه وسط تستر است ( قالب کیک باید از المنت های بالایی و پایینی به یک اندازه دور باشد ).

+ بدلیل کوچک بودن فضای داخل تستر باید مقدار مواد دستور را نصف کنید یا در 2 مرحله کیک را بپزید و با قرار دادن 2 لایه روی هم ، کیک بزرگ داشته باشید.

+ از قالب یا ظرف هایی با ارتفاع کم استفاده کنید ( حداکثر 5 سانتیمتر ) و فقط تا نصف قالب مایه کیک بریزید ، در صورتی که مقدار مایه کیک یا ارتفاع قالب زیاد باشد به خوبی پخته نمیشود و قسمت بالای آن میسوزد.

+ دمای پخت کیک در فر با دمای پخت کیک در تستر متفاوت است ، برای پخت در تستر 10 تا 20 درجه کمتر از دمای گفته شده در دستور را در نظر بگیرید ( در این صورت 5 تا 10 دقیقه به زمان پخت افزوده میشود ).

+ 10 دقیقه آخر پخت و پس از اینکه کیک پف کرد در تستر را باز کنید و قالب را کامل بچرخانید ، با این کار قسمت جلوی کیک هم حرارت بهتری خواهد دید و کیک یکدست پخته میشود ( قسمت انتهایی تستر دمای بیشتری دارد ).

+ اگر قسمت بالایی کیک شما در تستر میسوزد میتوانید 10 دقیقه آخر پخت المنت بالایی را خاموش کنید یا اینکه میتوانید 10 دقیقه آخر پخت روی کیک یک فویل آلمینیومی که یک طرف آن را چرب کرده اید بگذارید ( فویل را سریع روی کیک بکشید و کیک را داخل توستر برگردانید ، روی فویل چند سوراخ ایجاد کنید تا هوا رد و بدل شود ).

+ شما میتوانید با چند بار پخت کیک به زمان و دمای مناسب برسید ، پس از 40 دقیقه با خلال دندان کیک را بررسی کنید ، اگر کیک نپخته بود زمان پخت را بیشتر کنید.

+ دمای پیشنهادی برای پخت کیک در تستر دمای 170 درجه سانتیگراد به مدت 40 دقیقه یا دمای 150 درجه سانتیگراد به مدت 45 دقیقه است.

‫4.3/5 ‏‫(26 نظر)‬

  1.  سلام ممنون از راهنمایی تون. لطفا بگید که از قالب پیرکس برای پخت کیک در توستر میشه استفاده کرد/

    1. سلام سیما جان ، بله عزیزم میتونی از پیرکس در توستر و ماکروفر استفاده کنی 😊

  2. سلام من وقتی توستر رو روشن میکنم خیلی زود گرم میشه و المنت های توستر خیلی داغ و قرمز میشوند با اینکه روی درجه ۱۰۰ گذاشتم بنظرتون مشکل از چیه؟

    1. سلام عزیزم ، درست متوجه سوالت نشدم اگه منظورت پیش گرمایش هست میتونی درجه اش روی کمترین درجه تنظیم کنی اما اگه منظورت حرارت غیر عادی تستره ممکنه مشکل فنی مثل خرابی فیوز حرارتی داشته باشه و باید سرویس بشه 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *