طرز تهیه لوکوم انار ( بدون ژلاتین )

طرز تهیه مسقطی انار

لوکوم انار

شکر 4 لیوان
آب انار 2 لیوان
نشاسته ذرت 1 لیوان
پسته یا گردو 1/4 لیوان
گلاب 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
پودر قند و نشاسته ذرت مقداری

طرز تهیه مسقطی انار

شکر ، آبلیمو و 1 و 1/2 لیوان آب را درون قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و مخلوط کنید تا شکر حل شود ، پس از اینکه به جوش آمد حرارت را ملایم کنید.

حدود 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید سپس از روی حرارت بردارید ( شربت به دمای 240 درجه فارنهایت یا 115 درجه سانتیگراد برسد ).

طرز تهیه مسقطی انار

آب انار ، نشاسته ذرت ، گلاب و 1 لیوان آب را درون قابلمه دیگری بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط کنید تا نشاسته خودش را بگیرد و یکدست شود.

طرز تهیه مسقطی انار

پس از اینکه نشاسته خودش را گرفت پسته خرد شده و شربت را اضافه و مخلوط کنید تا لوکوم غلیظ و شفاف شود ( حدود 40 تا 50 دقیقه زمان لازم است ).

طرز تهیه مسقطی انار

قالب را چرب کنید و لوکوم انار را درون قالب بریزید و 1 ساعت در محیط قرار دهید سپس به یخچال منتقل کنید ، پس از 4 ساعت لوکوم آماده است ( میتوانید در دمای محیط هم بگذارید اما باید 12 ساعت زمان دهید ).

طرز تهیه مسقطی انار

مقدار مساوی پودر قند و نشاسته ذرت را مخلوط کنید و مقداری از آن را روی سطح کار بریزید ، لوکوم را روی سطح کار برگردانید و با چاقو برش بزنید ( میتوانید قالب هم بزنید ).

لوکوم های انار برش خورده را درون نشاسته و پودر قند بزنید و درون ظرف دربسته بگذارید ( لوکوم ها را پس از آماده شدن در دمای محیط نگهداری کنید ).

+ میتوانید لوکوم را فقط در نشاسته ذرت بزنید و پودر قند استفاده نکنید.

+ راز تهیه لوکوم انار خوش طعم ، پخت طولانی نشاسته با حرارت ملایم است.

‫5/5 ‏‫(8 نظر)‬

2 دیدگاه در “طرز تهیه لوکوم انار ( بدون ژلاتین )

  1. درود بر شما بانو جان
    سپاس فراوان برای این دستور خوشمزه و عالی 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *