آموزش فوم گیری شیر بدون دستگاه

فوم گیری شیر

فوم گیری شیر بدون دستگاه

برای تهیه نوشیدنی‌هایی مانند کاپوچینو ، لته ، ماکیاتو ، موکا و … به فوم شیر یا همان کف شیر نیاز دارید ، در این نوشیدنی‌ها شیر مستقیم به قهوه اضافه نمیشود ، شیر را باید در ابتدا فوم گیری سپس به قهوه اضافه کنید.

فوم‌ گیری‌ شیر فرآیند نفوذ هوا به داخل شیر است که به آن غلظت و بافتی خامه ای میدهد ، برای فوم گیری شیر را داغ کنید اما دقت کنید شیر به جوش نیاید ( دمای 70 درجه سانتیگراد بهترین دما برای فوم گیری است ).

فوم گیری شیر

فوم گیری با فرنچ پرس

فرنچ پرس مانند دستگاه کف ساز فوم خوبی ایجاد میکند ، شیر را پس از گرم کردن درون فرنچ پرس بریزید ( فرنچ پرس را بیش از حد پر نکنید زیرا حجم شیر در زمان کف کردن بیشتر میشود ).

با یک دست دَر فرنچ پرس را پایین نگهدارید و با دست دیگر به مدت 10 ثانیه اهرم آن را با سرعت به سمت بالا و پایین حرکت دهید ( پمپ کنید ).

حدود 1 دقیقه به فوم استراحت دهید سپس آن را به نوشیدنی اضافه کنید ، فوم گیری با این روش یکی از بهترین فوم های شیر بدون دستگاه است.

فوم گیری شیر

فوم گیری با همزن کف ساز

همزن کف ساز را درون شیر ببرید و روشن کنید ، شیر را با همزن بزنید تا چرخش خوبی از شیر ایجاد شود و شیر فوم گیری شود یا کف کند.

از کف ساز شیر برای موارد دیگری مانند فرم دادن خامه روی نوشیدنی و مخلوط کردن هات چاکلت ، شیر قهوه ، شیر کاکائو و … هم میتوانید استفاده کنید.

فوم گیری شیر

فوم گیری با مخلوط کن

شیر گرم را درون مخلوط کن بریزید و با سرعت متوسط بزنید تا کف کند ( مطمئن شوید که در مخلوط کن خوب بسته شود و شیر به بیرون نریزد ).

فوم گیری با این روش بسیار خوب است و حباب های شیر کوچک و یکنواخت هستند.

فوم گیری شیر

فوم گیری با میکسر

شیر گرم را درون لیوان بریزید و میکسر را درون لیوان ببرید و روشن کنید.

این روش فوم خوبی ایجاد می کند اما کمی هم دردسر دارد ، میکسر میتواند شیر را به همه جا پرتاب کند ( برای رفع این مشکل ظرفی که شیر را در آن مخلوط میکنید باید به اندازه کافی عمیق باشد و تا نصف آن یا کمتر پر شود ).

فوم گیری شیر

فوم گیری با شیشه دربسته

شیر را پس از گرم شدن درون شیشه بریزید سپس در آن را محکم ببندید و خوب تکان دهید ( اگر شیر داغ است شیشه را با دستمال پارچه ای نگهدارید تا دست تان نسوزند ).

این روش حباب های بزرگ کف ایجاد میکند ، بهترین روش فوم گیری نیست اما جواب میدهد.

‫5/5 ‏‫(14 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *