طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ شکم پر

کتلت مرغ

کتلت مرغ و قارچ

پیاز 1 عدد
تخم مرغ 1 عدد
شیر 1/3 لیوان
پودر سوخاری 1 لیوان
قارچ 200 گرم
مرغ چرخ کرده 800 گرم
کره 1 قاشق غذاخوری
آرد . نمک . فلفل سیاه مقدار لازم

کتلت مرغ

قارچ ها و پیاز را ریز خرد کنید ، تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود سپس کره ، نصف پیاز خرد شده ، قارچ خرد شده ، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید.

کتلت مرغ

با حرارت متوسط 10 دقیقه تفت دهید تا قارچ و پیاز سرخ شده و آب قارچ کشیده شود سپس از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا سرد شود.

کتلت مرغ

شیر و پودر سوخاری را مخلوط کنید و پس از 5 دقیقه درون کاسه بریزید و مرغ چرخکرده ، تخم مرغ ، نصف پیاز باقی مانده ، نمک و فلفل سیاه را اضافه و مخلوط کنید.

کتلت مرغ

دست ها را با آب مرطوب کنید ، مقداری از مایه کتلت بردارید و کف دست تان گود کنید سپس مقداری قارچ سرخ شده درون آن بریزید و کتلت را جمع کنید.

کتلت مرغ

به همین صورت تمام کتلت ها را آماده کنید ( برای انسجام بیشتر میتوانید مایه کتلت را یک ساعت در یخچال استراحت دهید سپس مراحل شکم پر کردن را انجام دهید ).

کتلت مرغ

درون بشقاب مقداری آرد بریزید سپس دو طرف کتلت هایی که آماده کرده اید را درون آرد بزنید ( با دست آرد اضافی روی کتلت ها را بگیرید ).

کتلت مرغ

درون تابه چند قاشق روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، پس از اینکه گرم شد کتلت ها را درون تابه بگذارید و هر طرف را 5 دقیقه سرخ کنید.

کتلت مرغ

کتلت مرغ و قارچ را پس از سرخ شدن میتوانید با نان و دورچین مورد علاقه تان مانند گوجه فرنگی ، زیتون ، خیارشور و … سرو کنید.

+ برای لطافت بیشتر میتوانید به مایه کتلت 2 قاشق غذاخوری خامه ترش اضافه کنید.

+ میتوانید به جای مرغ چرخ کرده از بوقلمون چرخ کرده یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

+ کتلت را میتوانید بدون زدن در آرد و با روغن بیشتری سرخ کنید ( دلیل استفاده از آرد کاهش مصرف روغن است ).

‫5/5 ‏‫(8 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *