کشک خشک و کشک مایع

کشک خشک و کشک مایع

کشک خشک و کشک مایع

برای تهیه کشک به ماست پر چرب و ترش نیاز دارید ( میتوانید از ماست کیسه ای استفاده کنید ).

برای تهیه ماست ترش ظرف ماست را به مدت 1 تا 2 روز در دمای اتاق قرار دهید ( اگر یک قاشق فلزی درون ظرف ماست بگذارید زودتر ترش میشود ).

طرز تهیه کشک

ماست را به نسبت مساوی با آب مخلوط کنید ( به ازای هر 1 لیوان ماست باید 1 لیوان آب اضافه کنید ) ، میتوانید درون مخلوط کن بریزید و بزنید تا یکدست شود.

طرز تهیه کشک

مخلوط ماست و آب را درون قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، پس از اینکه ماست به جوش آمد حرارت را ملایم کنید ( در این مرحله رنگ آب زرد میشود ).

با حرارت ملایم زمان دهید تا آب ماست کشیده شود ( هر چند دقیقه مواد را هم بزنید تا ته نگیرد ).

طرز تهیه کشک

پس از حدود 2 ساعت آب ماست کشیده شده و خمیری کرم رنگ با بوی تند خواهید داشت که کمی رطوبت دارد ( زمان آماده شدن کشک با توجه به مقدار مواد میتواند تغییر کند ).

قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه خمیر کشک از حرارت افتاد شد درون کیسه پارچه ای بریزید و فشار دهید تا آب اضافی خارج شود.

طرز تهیه کشک

کشک خشک : خمیر کشک را با مقداری نمک مخلوط کنید سپس به هر شکلی که دوست دارید به آن فرم دهید و درون سینی و مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

کشک خشک را میتوانید در ظرف دربسته و در جای خشک و خنک تا مدت طولانی نگهداری کنید.

طرز تهیه کشک

کشک مایع : خمیر کشک ، مقداری آب جوشیده و کمی نمک را درون مخلوط کن بریزید و بزنید تا به غلظت مناسب برسد ، کشک مایع را میتوانید تا چند روز در یخچال نگهداری کنید.

‫4.4/5 ‏‫(18 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *