تفاوت مایکروفر و سولاردام

سولاردام و مایکروفر و مایکروویو

تفاوت مایکروفر و سولاردام

مایکروفر : در مایکروفر امواج به دیواره های محفظه مایکروفر برخورد می کنند و به دلیل فلزی بودن دیواره ها امواج منعکس میشوند و به ماده غذایی که داخل مایکروفر قرار دارد متمرکز می شوند.

داخل هر ماده غذایی مقدار زیادی از مولکول های آب وجود دارند ، امواج مایکروفر به دلیل فرکانس بالایی که دارند باعث نوسان بالای مولکول های اب میشوند ( جنبش این مولکول ها داخل مواد غذایی به حدود یک میلیون بار در ثانیه میرسد ) که همین موضوع باعث بالا رفتن دمای ماده غذایی با سرعت زیاد می شود.

سولاردام : سولاردام هم مانند مایکروفر می باشد اما با این تفاوت که امواج نوری به آن اضافه شده است.

در قسمت بالای سولاردام یک هیتر ذغالی و در قسمت پایین سولاردام سیستمی به نام مگاهیتر وجود دارد که وظیفه شان تاباندن امواج گرمایشی و نوری به غذا می باشد.

در سولاردام به دلیل وجود لامپ های هالوژنی آب مواد غذایی تبخیر نمیشود و این امر از خشک شدن ماده غذایی جلوگیری کرده و باعث میشود چربی مواد غذایی افزایش پیدا نکند ، به همین خاطر غذا لذیذتر میشود.

نتیجه گیری : در اصل سولاردام همان مایکروفری می باشد که با قرار گرفتن المنت های نوری گرمایشی پخت غذا سریع تر انجام شده و ویتامین های ماده غذایی از بین نمی رود و همین موضوع باعث افزایش کیفیت و طعم غذا می شود.

‫5/5 ‏‫(11 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *