روش های پخت ذرت

روش های پخت ذرت

روش های پخت ذرت

ذرت پس از برنج و گندم رایج ترین غلات است ، ذرت در سراسر جهان مصرف و به روش های متنوعی مانند کبابی ، آب پز و … آماده میشود ، بعضی از افراد دوست دارند ذرت را کامل بپزند و بعضی هم ذرت را به تکه های کوچک تر برش میزنند.

برگ ها و کاکل ذرت خواص درمانی دارد و منبع خوب تغذیه ای و سرشار از انواع ویتامین است ، میتوانید برگ ها و کاکل ذرت را خشک و به صورت دمنوش مصرف کنید.

روش های پخت ذرت

ذرت باید جوان و تازه باشد تا دانه های آن نرم و شیرین باشند.

اگر دانه های ذرت سفت و خشک باشند زمان زیادی برای پخت نیاز دارد و کیفیت بالایی نخواهد داشت ، ذرت کهنه و خشک را چند ساعت در آب سرد خیس دهید تا دانه ها نرم شوند سپس ذرت را بپزید یا کباب کنید.

روش های پخت ذرت

ذرت آب پز

درون قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس ذرت ها را اضافه و حرارت را ملایم کنید تا ذرت ها بپزند و نرم شوند.

بهتر است پس از پخت ذرت اجازه دهید 30 دقیقه درون آبی که پخته شده بماند تا سرد شود سپس استفاده کنید ، این کار باعث افزایش کیفیت و طعم ذرت میشود.

روش های پخت ذرت

ذرت بخار پز

درون قابلمه تا نصف آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس یک آبکش روی قابلمه بگذارید به صورتی که با آب در تماس نباشد.

ذرت ها را درون آبکش بگذارید و در قابلمه را روی ذرت ها قرار دهید و با حرارت ملایم اجازه دهید ذرت ها بخار پز و نرم شوند ( میتوانید ذرت ها را به صورت حلقه ای خرد کنید ).

روش های پخت ذرت

ذرت تنوری ( گریل )

ذرت ها را روی صفحه گریل بگذارید و بچرخانید تا کباب شوند (میتوانید روی آتش هم کباب کنید ).

برای ذرت تنوری ذرت ها را در فویل آلمینیومی بپیچید سپس درون فر یا ذغال داغ بگذارید تا آماده شود ( برای کباب شدن در فر 30 دقیقه و در ذغال 60 دقیقه زمان دهید ).

روش های پخت ذرت

ذرت در مایکروفر

برای تهیه ذرت در مایکروفر ابتدا ذرت ها را درون حوله مرطوبی بپیچانید سپس با قدرت 100 درصد 5 دقیقه زمان دهید تا ذرت ها نرم شوند ( ذرت ها را به تنهایی در ماکروفر قرار ندهید ).

ذرت های پخته را میتوانید با کره ذوب شده و انواع سس رومال کنید.

‫5/5 ‏‫(4 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *