طرز تهیه کیک شیفون زعفرانی

طرز تهیه کیک زعفرانی با گلاب

کیک زعفرانی

گلاب 1/3 لیوان
شکر 2/3 لیوان
آرد 1 و 1/2 لیوان
روغن مایع 1/4 لیوان
زرده تخم مرغ 5 عدد
ماست 3 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده 1 قاشق چایخوری
اسانس وانیل 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک زعفرانی با گلاب

زرده تخم مرغ ، شکر و اسانس وانیل را درون کاسه ای بریزید و 5 دقیقه با همزن بزنید تا کرمی و کشدار شود سپس روغن مایع ، گلاب ، ماست و زعفران دم کرده را اضافه و 1 دقیقه مخلوط کنید.

آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و 2 بار الک کنید سپس کم کم به مایه کیک اضافه و با لیسک مخلوط کنید ( به آرامی و به صورت دورانی هم بزنید ).

طرز تهیه کیک زعفرانی با گلاب

قالب کیک را چرب کنید و مقداری آرد بپاشید ( میتوانید کمی شکر هم بپاشید ، شکر باعث میشود کیک مرطوب بماند و پس از سرد شدن به راحتی از قالب جدا شود ).

قالب را به آرامی 2 بار روی سطح کار بزنید تا مایه کیک یکدست شود سپس قالب را 30 تا 40 دقیقه در فر با دمای 175 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده اید بگذارید ( میتوانید مقداری بادام پرک شده روی کیک بریزید ).

طرز تهیه کیک زعفرانی با گلاب

قالب را پس از پخت از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا کیک سرد شود سپس کیک را از قالب خارج کنید و درون یخچال بگذارید ( میتوانید کیک را 4 تا 12 ساعت در یخچال استراحت دهید ).

میتوانید روی کیک را با شربت بار بپوشانید ( پیش از قرار دادن در یخچال ) ، همچنین میتوانید روی کیک را با آیسینگ شکری بپوشانید ( پس از قرار دادن در یخچال و سرد شدن کیک ) و با مقداری پسته یا بادام خرد شده تزیین کنید.

+ میتوانید نصف آرد سفید را با آرد بادام جایگزین کنید.

+ مواد را پیش از شروع به کار از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.

این کیک خوش طعم و خوش بافت به کیک عشق ایرانی معروف است و اغلب در جشن هایی مانند شب یلدا ، چهارشنبه سوری و عید نوروز پخت میشود.

‫5/5 ‏‫(12 نظر)‬

2 دیدگاه در “طرز تهیه کیک شیفون زعفرانی

  1. سلام نیلوفر جان
    ممنون از دستور بسیار عالی تون خیلی خوب شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *