طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

چاکلت چیز کیک

چیز کیک شکلاتی

تخم مرغ 2 عدد
شکلات 150 گرم
پنیر خامه ای 500 گرم
بیسکویت شکلاتی 250 گرم
کره ذوب شده 1/3 لیوان
خامه ترش 1/3 لیوان
پودر شکر 1/2 لیوان
اسانس وانیل 2 قاشق چایخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری

چاکلت چیز کیک

بیسکویت ها را پودر کنید ( اگر غذاساز ندارید بیسکویت ها را درون کیسه‌ ای بریزید و با وردنه پودر کنید ) ، بیسکویت پودر شده را با کره ذوب شده مخلوط کنید.

ته قالب 20 سانتیمتری کاغذ روغنی بگذارید و بیسکویت را درون قالب بریزید و با پشت قاشق پهن و فشرده کنید و قالب را درون یخچال قرار دهید.

چاکلت چیز کیک

پنیر خامه ای را درون کاسه بریزید و 2 دقیقه با سرعت متوسط همزن بزنید سپس پودر شکر و اسانس وانیل را اضافه کنید و بزنید تا یکدست شود.

چاکلت چیز کیک

تخم مرغ ها را به نوبت اضافه کنید و بزنید تا یکدست شود ( تخم مرغ ها و خامه و پنیر خامه ای را پیش از شروع به کار از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند و سرد نباشند ).

چاکلت چیز کیک

خامه ترش و نمک را به مواد اضافه کنید و بزنید تا یکدست شود ( میتوانید از خامه ساده هم استفاده کنید ، نیازی به فرم دادن خامه نیست ).

چاکلت چیز کیک

شکلات را روی حرارت بخار آب ذوب کنید ( روش بن ماری ) سپس شکلات ذوب شده را به مایه چیز کیک اضافه کنید و با دور کم همزن بزنید تا یکدست شود.

چاکلت چیز کیک

قالب را از یخچال خارج کنید و مایه چیز کیک را درون قالب بریزید ، قالب را 50 تا 60 دقیقه در طبقه وسط فر که از قبل با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کرده اید قرار دهید.

چاکلت چیز کیک

پس از پخت قالب را از فر خارج نکنید و در حالیکه چیز کیک درون فر است دَر فر را 30 دقیقه باز بگذارید ، پس از این مدت زمان قالب را از فر خارج کنید و 30 دقیقه در دمای محیط قرار دهید سپس درون یخچال بگذارید تا سرد شود.

پس از 4 ساعت چیز کیک شکلاتی را از یخچال خارج کنید و با گاناش شکلاتی و … تزیین کنید ، مجدد 2 ساعت درون یخچال قرار دهید سپس چیز کیک را از قالب خارج و سرو کنید.

+ چیز کیک را باید تا زمانی که مرکز آن کمی سفت شود بپزید ، باید یک حالت لرزشی بسیار خفیف در مرکز چیز کیک وجود داشته باشد و حدود 5 سانتیمتر از قسمت بیرونی چیز کیک ثابت و بدون لرزش به نظر برسد ( با سرد شدن چیز کیک مرکز آن سفت می شود ).

‫5/5 ‏‫(15 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *