طرز تهیه خمیر یوفکا ( فیلو )

خمیر فیلو

خمیر یوفکا ( فیلو )

آرد 2 لیوان
آب ولرم 3/4 لیوان
نشاسته ذرت 1/2 لیوان
نمک 1/2 قاشق چایخوری
روغن 5 قاشق چایخوری
سرکه سفید 2 قاشق چایخوری

خمیر فیلو

آرد و نمک را درون کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ، مرکز آرد را گود کنید و روغن و آب ولرم و سرکه را اضافه و 2 دقیقه مخلوط کنید تا به شکل خمیر شود.

خمیر فیلو

خمیر را 2 دقیقه درون همان کاسه ورز دهید ، روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار بگذارید و 5 دقیقه ورز دهید تا خمیر نرم و کشدار شود.

خمیر فیلو

خمیر را درون کیسه نایلونی بگذارید و 2 ساعت در دمای اتاق استراحت دهید سپس خمیر را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و مجدد درون کیسه قرار دهید.

خمیر فیلو

روی سطح کار کمی نشاسته ذرت بپاشید ، یکی از خمیرها را با دست گرد کنید و روی سطح کار قرار دهید و با استفاده از وردنه خمیر را پهن کنید.

خمیر فیلو

خمیر را با استفاده از کاردک به آرامی از سطح کار جدا کنید و تا بزنید ، مقداری نشاسته ذرت روی خمیر بپاشید و خمیر را با وردنه پهن کنید ( وردنه را به آرامی حرکت دهید ).

خمیر فیلو

لبه های خمیر را پس از پهن کردن برش بزنید و مرتب کنید ، مجدد با کاردک خمیر را جدا کنید و تا بزنید ، روی خمیر نشاسته ذرت بپاشید و با وردنه پهن کنید.

خمیر فیلو

به همین صورت چند بار خمیر را تا بزنید و پهن کنید تا ضخامت خمیر 1 میلیمتر شود ( وردنه را از وسط کار به سمت بالا و پایین و بسیار سبک حرکت دهید تا خمیر پاره نشود ).

خمیر فیلو

پس از اینکه خمیر آماده شد روی کیسه نایلونی بگذارید و با همان کیسه رول کنید و مجدد درون کیسه نایلونی دیگری بگذارید ( 3 خمیر دیگر را نیز به همین روش آماده کنید ).

+ خمیر فیلو را میتوانید 1 هفته در یخچال و 2 ماه در فریزر نگهداری کنید.

+ با استفاده از قلمو شیرینی پزی در تمام مراحل نشاسته اضافی را از روی خمیر تمیز کنید.

+ برای یخ زدایی خمیر فیلو آن را از فریزر خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید ( پیش از یخ زدایی خمیر را باز نکنید چون شکننده است ).

‫5/5 ‏‫(13 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *