طرز استفاده از پودر ژلاتین

ذوب کردن پودر ژلاتین

طرز استفاده از پودر ژلاتین

برای ذوب کردن هر 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین به 1/4 لیوان آب سرد نیاز دارید.

ذوب کردن پودر ژلاتین

آب سرد را درون کاسه ای بریزید و پودر ژلاتین را روی آب بپاشید ( پودر ژلاتین را کم کم روی آب بپاشید تا تمام ذرات با آب در تماس باشند ).

آب و ژلاتین را 5 تا 10 دقیقه کنار بگذارید تا ذرات ژلاتین نرم یا به اصطلاح شکفته شود ( پس از اضافه کردن پودر ژلاتین به آب آن را هم نزنید ).

ذوب کردن پودر ژلاتین

ظرف ژلاتین را به روش بن ماری روی حرارت بخار آب قرار دهید و مخلوط کنید تا زمانی که به شکل مایع شود ( همچنین میتوانید 10 ثانیه در مایکروفر قرار دهید ).

پس از اینکه ژلاتین ذوب شد میتوانید آن را به دسر و … اضافه کنید ( دسرهای ژلاتینی برای نتیجه عالی به 6 تا 12 ساعت استراحت در یخچال نیاز دارند ).

+ برای ژله ای کردن 2 لیوان مایع به 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین نیاز دارید.

+ پودر ژلاتین را مستقیم به آب جوش اضافه نکنید ، رسیدن به نقطه جوش باعث از بین رفتن خاصیت ژلاتین میشود.

+ پودر ژلاتین تا زمانی که خشک و بدون بو باشد قابل مصرف است و تاریخ انقضاء ندارد ، پودر ژلاتین را به صورت بسته بندی شده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

+ ژلاتین ماده ای بدون رنگ و طعم است و در آشپزی و شیرینی پزی کاربرد دارد ، ژلاتین از جوشاندن استخوان و غضروف حیوانات به دست می آید و حاوی کلاژن است که پس از سرد شدن بافتی شفاف و ژله ای پیدا میکند.

+ کلاژن به دلیل پروتئین بالا برای سلامتی بسیار مفید است و برای استخوان ، پوست و مو ، هضم غذا و سیستم گوارش و … بسیار مفید است ( با اضافه کردن شکر به ژلاتین این تاثیرات کمتر خواهد شد ).

» طرز استفاده از ژلاتین ورقه ای را مشاهده کنید

‫4.8/5 ‏‫(28 نظر)‬

  1. تشکر میکنم بانو . استفاده کردم . شاد و برقرار باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *