طرز تهیه مربای پرتقال و پوست پرتقال

مارمالاد پرتقال

مربای پرتقال

آب 4 لیوان
شکر 6 لیوان
پرتقال متوسط 8 عدد

مارمالاد پرتقال

پوست پرتقال ها را بگیرید و به صورت خلال های باریک خرد کنید ( از قسمت نارنجی رنگ پوست پرتقال برای تهیه مربا استفاده میشود ).

پوست پرتقال خلال شده را به همراه چند لیوان آب درون قابلمه ای بریزید و 5 دقیقه بجوشانید و آبکشی کنید ( این کار را 3 بار تکرار کنید تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود ).

مارمالاد پرتقال

قسمت سفید رنگ پوست پرتقال را بگیرید و پالپ پرتقال را از قسمت سفید رنگ آن جدا کنید ( تمام قسمت های سفید داخلی و خارجی را جدا کنید ).

مارمالاد پرتقال

پالپ پرتقال را به همراه آب آن درون قابلمه بریزید سپس پوست خلال پرتقال ، شکر و آب را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید.

مارمالاد پرتقال

پس از اینکه به جوش آمد هم بزنید تا شکر حل شود سپس حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید مربا به آرامی بجوشد و به غلظت مناسب برسد.

پوست سفید رنگ پرتقال را که جدا کرده بودید درون پارچه ای بگذارید و درون قابلمه قرار دهید ( پس از پخت مربا کیسه را خارج کنید ، این کار باعث غلیظ شدن شیره مربا میشود ).

مارمالاد پرتقال

پس از اینکه مربا به غلظت مناسبی رسید از روی حرارت بردارید ( چند قطره مربا را درون لیوان آب سرد بریزید اگر شیره به ته لیوان رفت و پخش نشد یعنی غلظت مربا مناسب است ).

مربا را پس از اینکه کمی سرد شد درون شیشه های تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید ( نگهداری مربای خانگی را مطالعه کنید ).

‫5/5 ‏‫(11 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *