طرز تهیه کیک سابله ( بیسکو کیک )

بیسکو کیک

سابله کیک

کره 200 گرم
آرد سفید 2 لیوان
آرد بادام 1/2 لیوان
پودر شکر 1/4 لیوان
تخم مرغ بزرگ 1 عدد
نمک 1/2 قاشق چایخوری
اسانس بادام 1 قاشق چایخوری

 کرم خامه ای

پودر قند 1/2 لیوان
خامه 1 و 1/2 لیوان
پنیر ماسکارپونه 250 گرم
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

بیسکو کیک

کره ( نرم شده در دمای محیط ) و پودر شکر را با همزن بزنید تا کرمی و یکدست شود سپس تخم مرغ و اسانس بادام را اضافه و مخلوط کنید.

بیسکو کیک

مواد خشک ( آرد سفید ، آرد بادام ، نمک ) را مخلوط کنید و کم کم روی مایه کیک الک کنید ، به آرامی مخلوط کنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید ( فقط تا اندازه ای که مواد مخلوط شوند ).

بیسکو کیک

خمیر را به 2 قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه با سلفون بسته بندی کنید سپس خمیرها را 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا سرد شوند.

بیسکو کیک

پس از استراحت خمیر را روی سطح کار باز کنید و به هر مدلی که دوست دارید شکل دهید ( هر دو خمیر باید یک شکل و یک اندازه باشند ) ، مجدد خمیر را 30 دقیقه در فریزر قرار دهید.

بیسکو کیک

خمیرها را از فریزر خارج کنید و 10 تا 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده اید بگذارید ( پس از اینکه رنگ کیک ها طلایی شد از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا سرد شوند ).

بیسکو کیک

برای تهیه کرم خامه ای ابتدا خامه را بزنید تا فرم بگیرد ، پنیر ماسکارپونه را با اسانس وانیل و پودر قند مخلوط کنید سپس خامه فرم گرفته را به آن اضافه کنید.

بیسکو کیک

پس از اینکه کیک سرد شد با کرم خامه ای آن را تزیین کنید ، کیک سابله را میتوانید با انواع میوه ، انواع شکلات ، کوکی ، گل خوراکی و … تزیین کنید.

سابله کیک را حداقل 12 ساعت درون یخچال استراحت دهید ( بهتر است یک شب کامل در یخچال بماند ) ، این کیک را میتوانید تا 2 روز با کیفیت عالی در یخچال نگهداری و مصرف کنید.

+ پیش از خامه زدن روی کیک ها را با کمی شربت رقیق یا عسل مرطوب کنید.

+ بدلیل وجود کره در مایه کیک ، در تمام مراحل کار خمیر باید سرد باشد.

+ برای تهیه بیسکوکیک یا سابله میتوانید از خمیر کوکی یا خمیر شکری هم استفاده کنید.

+ برای کیک سابله شکلاتی میتوانید به مایه کیک پودر کاکائو یا قهوه فوری اضافه کنید ( به همان اندازه از آرد سفید کم کنید ).

‫5/5 ‏‫(14 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *