نان تست خانگی

نان تست خانگی

نان تست

آرد 3 لیوان
آب ولرم 2/3 لیوان
شیر ولرم 1/2 لیوان
خمیر مایه 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری

نان تست خانگی

شیر ولرم ، خمیر مایه و شکر را مخلوط کنید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا مخمر حباب بزند.

آرد و نمک را مخلوط و الک کنید سپس آرد ، آب ولرم و روغن را کم کم به خمیر مایه اضافه و مخلوط کنید ( آرد را قاشق قاشق اضافه و مخلوط کنید ).

نان تست خانگی

مخلوط کنید تا به شکل خمیری شود سپس خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( آرد بیشتری اضافه نکنید و چسبندگی خمیر را با ورز دادن از بین ببرید ).

خمیر را درون کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید و سطح خمیر را چرب کنید ، کاسه را با سلفون بپوشانید و 1 تا 2 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود.

نان تست خانگی

پس از حجیم شدن خمیر آن را از کاسه خارج کنید و 5 دقیقه ورز دهید ، خمیر را روی سطح کار به ضخامت یک سانتیمتر پهن کنید سپس خمیر را رول کنید ( رول به اندازه قالب باشد ).

قالب نان تست ( لوف ) را چرب کنید و خمیر رول شده را درون قالب قرار دهید ، مقداری آب روی خمیر اسپری کنید سپس قالب را بپوشانید و به خمیر استراحت دهید تا حجم خمیر 2 تا 3 برابر شود.

نان تست خانگی

قالب نان را 45 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده اید قرار دهید ( یک کاسه آب هم درون فر بگذارید تا نان خشک نشود ).

پس از پخت نان قالب را از فر خارج کنید و روی آن را با پارچه ای بپوشانید و 6 ساعت در دمای محیط استراحت دهید سپس از قالب خارج کنید و برش بزنید.

+ برای این مقدار مواد قالب نان ( لوف ) 20 در 10 سانتیمتر مناسب است.

+ نان تست را پس از برش زدن میتوانید درون کیسه نایلونی بگذارید و در فریزر برای مدت طولانی نگهداری کنید.

+ دمای مناسب برای استراحت خمیر 30 تا 40 درجه سانتیگراد است ، زمان افزایش حجم خمیر بسته به دما متفاوت است ، بنابراین صبور باشید.

‫5/5 ‏‫(5 نظر)‬

2 دیدگاه در “نان تست خانگی

  1. خیلی این پست خوب و کاربردی بود ممنون بانو شف عزیزم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *