طرز تهیه پوره سیب زمینی کلاسیک

طرز تهیه پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی 

شیر 1/3 لیوان
سیب زمینی 500 گرم
کره 2 قاشق غذاخوری
نمک 2 و 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و درشت خرد کنید ( خرد کردن سیب زمینی باعث پخت سریع تر و جذب بهتر نمک  میشود ).

طرز تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی خرد شده ، 2 قاشق چایخوری نمک و مقداری آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا سیب زمینی ها بپزند و نرم شوند.

طرز تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی ها را پس از پخت درون آبکش بریزید تا آب اضافی خارج شود ( سیب زمینی پخته را با آب شستشو ندهید ).

طرز تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی پخته را با پوره کن پوره کنید ( سیب زمینی ها را نکوبید ، کوبیدن سیب زمینی باعث افت کیفیت پوره میشود ، بهترین روش استفاده از پوره کن است ).

طرز تهیه پوره سیب زمینی

کره و شیر را از قبل گرم کنید سپس به همراه 1/2 قاشق چایخوری نمک به پوره سیب زمینی اضافه و مخلوط کنید تا سیب زمینی کرمی و یکدست شود ، پوره سیب زمینی را گرم سرو کنید ، پوره سیب زمینی را میتوانید با استیک ، مرغ گریل ، سوخاری و … سرو کنید.

نگهداری پوره سیب زمینی : پوره سیب زمینی را میتوانید تا 3 روز درون ظرف دربسته در یخچال نگهداری و پیش از مصرف گرم کنید ، همچنین می توانید پوره سیب زمینی را تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید ( پیش از گرم کردن چند ساعت در یخچال قرار دهید ).

برای گرم کردن پوره میتوانید آن را به روش بن ماری ( حرارت بخار آب ) گرم کنید یا پوره سیب زمینی را درون مایکروویو گرم کنید ( در صورت نیاز شیر یا خامه اضافه کنید تا پوره نرم شود ).

اگر پوره سیب زمینی یکدست نیست : اگر پوره سیب زمینی دانه ای یا تکه تکه است به این دلیل است که سیب زمینی ها نیم پز هستند ، سیب زمینی باید کامل بپزد.

استفاده از شیر یا خامه در پوره سیب زمینی : هم شیر و هم خامه برای افزودن به پوره سیب زمینی عالی هستند اما شیر بافت بهتری به پوره سیب زمینی میدهد.

+ میتوانید همراه با نمک از پاپریکا ، فلفل سیاه ، سبزی معطر و … استفاده کنید.

‫4.9/5 ‏‫(30 نظر)‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *